Členové King Crimson a Porcupine Tree v Praze představí své projekty

Na pozvání mezinárodního festivalu Prague Music Performance na jaře přijíždějí členové skupin King Crimson a Porcupine Tree. 23. března se českému publiku poprvé představí skupina O. R. k. Jde o společný projekt čtyř výjimečných osobností. Jejich kritikou vysoce oceňované dvě alba Inflamed Rides a Soul Of An Octopus přinášejí kombinaci akustické psychedelie, experimentálního rocku, ambientu a elektroniky.

 Tony Levin a Adrian Belew na koncertě v divadle Archa 27. března 2014 Tony Levin a Adrian Belew na koncertě v divadle Archa 27. března 2014 Foto: Petr Hájek/musicweb.cz

Colin Edwin je znám především jako baskytarista britské progresivní skupiny Porcupine Tree. Z jeho sólové tvorby, která čerpá z jazzu a ambientní hudby, vyniká spolupráce se členem skupiny Henry Cow Geoffem Leighem. Pat Mastelotto je již přes dvacet let hlavním bubeníkem legendárních King Crimson a spolupracuje s řadou vynikajících hudebníků – Robertem Frippem, Davidem Sylvianem, Terry Bozziem, Tony Levinem a California String Trio. Italský zpěvák a skladatel Lorenzo Esposito Fornasari je členem experimentální skupiny Obake, jenž spolupracuje např. s Billem Laswellem a Faith No More. Carmelo Pipitone je řazen mezi nejinovativnější kytaristy současnosti, s kapelou Marta Sui Tubi vydal již pět alb a v roce 2009 získal ocenění „Nejlepší akustický kytarista" magazínu Insound. V první části koncertu vystoupí Pat Mastelotto společně se slovenským kytaristou Davidem Kollarem v jejich společném projektu KoMa.

 

 

Po úspěšném loňském koncertu do Lucerna Music Baru 21. dubna opět zavítá Adrian Belew Power Trio. Belew patří k nejinvenčnějším kytaristům a zpěvákům se širokým stylovým záběrem. Od počátku osmdesátých let až do roku 2013 byl frontmanem legendárních King Crimson, kde hrál a zpíval na tak zásadních albech, jako byly Discipline, Beat, Thrak nebo Power To Believe. Významná byla jeho spolupráce s Davidem Bowiem, který jej v roce 1977 pozval na světové turné k legendárním deskám Low & Heroes. O rok později se Belew objevil na jeho živém dvojalbu Stage a na posledním albu berlínské trilogie Lodger. V roce 1990 Bowieho doprovázel na světovém turné Sound+Vision.
Belewův talent objevil Frank Zappa, který jej na konci sedmdesátých let pozval k natáčení svého vynikajícího alba Sheik Yerbouti. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let působil v Talking Heads, kde hrál na klíčovém albu Remain In Light.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

V minulosti spolupracoval mj. s Nine Inch Nails, Porcupine Tree, Laurie Anderson, Paulem Simonem, Bélou Fleckem a Herbie Hancockem. Odborná kritika také oceňuje jeho sólovou tvorbu, od roku 1982 vydal doposud 15 studiových alb. Sólovou kariéru zahájil albem Lone Rhino, po němž přišlo Twang Bar King, ovlivněné rhythm´n´blues. Vydával však i experimentální alba, stejně jako akustické písničkářské desky.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Colours of Ostrava: Poslední den s Katarzií a Jamiroquai

    Poslední den Colours of Ostrava byl ve znamení studené sprchy. Netýkala se však žádného hudebního zklamání, ale průtrže mračen, která v podvečerních hodinách doslova propláchla celý areál Dolních Vítkovic.

  • Foto: Jethro Tull + Stromboli, Konopiště, 21. 7. 2017

    Příjemný podvečer v amfiteátru pod zámkem Konopiště odstartovala skupina Jeseter. Pak již nastoupili očekávamí Jethro Tull v čele s frontmanem Ianem Andersonem. Perfektní zvuk, skvělé výkony všech muzikantů, neúnavný Anderson teatrálně pobíhající a tančící pódiem na jedné noze. Největší pecky kapely, úžasná flétna, hutná kytara… jen ten zpěv Iana Andersona už není pochopitelně to, co býval v 70. letech, ale koncertu to nijak neuškodilo. Pořadatelská agentura a služba by si zasloužila zvláštní odstavec - poněkud přehnané “bezpečnostní opatření” před pódiem (kde je beztak propadliště cca v šířce 20 metrů), fronty na stáncích na 1,5 hodiny nebo i déle, občas arogantní ochranka… Setmělo se a nastoupili Stromboli v původní sestavě. Koncert otevřelo Sandonoriko, následoval blok novějších songů v angličtině, trochu chladněji přijímaný (všichni čekali na legendární hity kapely), i když některé písně měly také obrovskou sílu a velkou instrumentální hodnotu. Pak již konečně došlo na Carmen, Villa Ada, Veliké Lalulá, Košilela... nadšeně přijímané publikem. Precizní zvuk, skvělý výkony Báry Basikové, nezaměnitelná kytara Michala Pavlíčka, který si hru opravdu užíval a servíroval vygradovaná sóla i jemné polohy… Kapela přidala lehce pro ni netypickou “funkovou” Okolo ohňů, ale ani poté ji ovace publika nenechaly odejít ze scény na dlouho. Ó hory, ó hory, závěr, který musel přijít! Díky za krásný večer!

  • Foto: Colours of Ostrava, 22. 7. 2017

    Colours of Ostrava 2017 je minulostí. Poslední den jedné z největších hudebních akcí sezóny přinesl vystoupení Afro Celt Sound System nebo českého zpěváka Davida Kollera. V posledních hodinách také na festivalový areál dopadla silná bouřka. Ani ta však nezabránila fanouškům užít si show dalších headlinerů Jamiroquai či koncert skupiny Justice, který program na největších stagích zakončil. 

  • Foto: Colours of Ostrava 2017 - 4. den

    Poslední den multižánrového festivalu Colours of Ostrava 2017 je za námi. Není překvapením, že hlavní slovo měli Jamiroquai, kteří svým funky disko hity roztančili celou Ostravu. Přes den jste ale mohli slyšet a tančit na balkánské rytmy s kapelou The Carny Villais a nebo úžasnou soulovou zpěvačku Lauru Mvula. Podívejte se na fotorepot