Čeští Outlet Fiction a jejich The Parallels překvapují

Pod ruce se mi po dlouhé době dostala deska z českých luhů a hájů. Deska s názvem The Parallels, kterou mají na svědomí Outlet Fiction. A jak si vedou?

Přebal alba Outlet Fiction Přebal alba Outlet Fiction Zdroj: metalrock.org

Metalcorová-HC kapela Outlet Fiction fungující ve složení Vratislav Janata (baskytara, scream), Barbora Nečásková (zpěv), Roman Rychlovsky (bicí), Radek Schrötter (kytara) a Kuba Zajíc (kytara) nahrála svůj debut pod vedením Jaroslava Holuba, který si vzal na starosti mastering a mix alba. Nutno podotknout, že zde je vše v pořádku a patří mu pochvala. Album je nahrané skutečně poctivě a s přesností.

Pochválili jsme hlavního zvukaře a nyní se pusťme na hudbu a kapelu jako celek. Osobně se musím přiznat, že nejsem velkým fandou české metalové scény. Proto mě velice potěšilo, že mi pod rukama přistál kousek, který by obstál i v zahraniční konkurenci. Verdikt vyzrazen! Můžeme recenzi ukončit a přejít na bodování... Ale kdeže, to by bylo výrazem neúcty ke kapele i k hudbě.

Pokud skupině nemůžeme něco odepřít, je to přímočarost. Jejich tah na branku jde cítit již od první písně We can´t decide, vynecháme-li Intro, které je opravdu pouhým intrem, možná malou ochutnávkou. Tenhle tah neopadá ani na dalších písních a baladu bychom zde hledali opravdu jen těžko. Stejně tak zde nehledejte češtinu, možná škoda, možná bohudík. Tohle si netroufám posoudit. Pánové a dáma nasadili tempo vcelku rychlé, míří vysoko a inspirace zahraničním materiálem je rozpoznatelná. Upozorňuji že inspirace, nejde o žádné vykrádání. Hudebníci na albu odvedli po technické stránce skvělou práci a jde vidět, resp. slyšet, že se svými nástroji si rozumí.

A právě tahle inspirace je to, co albu možná škodí. Skladby na albu nejsou vůbec špatné. Je to slušný metalcorový materiál, který se neztratí. Ovšem písně zní všechny obdobně. U několika jde vypozorovat jasný postup. Pomalejší intro a pak rychlý nástup, kde se střídají, popřípadě prolínají vokály. Tenhle fakt není problémem jenom kapely, ale dnešního metalu jako celku. To je ovšem jiný příběh, který sem nepatří.

Shrnuto podtrženo, album je schopno konkurovat světovým kapelám naprosto v pohodě. Nemá nic, čím by zaostávalo, ale také nic, proč by bylo lepším. Chybí mu to pověstné něco, které dělá z dobré hudby hudbu výbornou. Je to trochu škoda, ale zároveň tušíte, že se s tím smíříte.

• Interpret: Outlet Fiction
  • Název: The Parallels
  • Skladby: Intro, We can´t decide, Thrown, The Spite, I will be free, Smile for the false, All or nothing, No way out, Run of the mill truth, Hi5 to life