Harlej vydavá památný koncert na DVD

Ke dvaceti letům existence si Harlej nadělil výroční turné, jehož vrcholem byl památný koncert ve vyprodané pražské Lucerně. Kapela neponechala nic náhodě, na vystoupení se pečlivě připravila a neopomněla ho zaznamenat. Jako odkaz budoucím generacím tedy nyní vychází DVD Tak tady máš, bože, co jsi chtěl.
Harlej - Tak tady máš, bože, co jsi chtěl Harlej - Tak tady máš, bože, co jsi chtěl Harlej

Jelikož jsem se výše uvedené události měl tu čest osobně zúčastnit, hodně jsem se na avizované DVD těšil a doufal jsem, že se neopakovatelnou atmosféru filmařům podařilo patřičně zachytit. Vkládám tedy placku do přehrávače, nabíhá jednoduché menu, pak už jsem zpátky v Lucerně.

A není na co čekat, máme toho hodně, takže kapela za zvuku fanfár nastupuje na jeviště a bez zbytečného otálení spouští Zfetovanýho. Je jasný, že lepší otvírák už mládenci asi nikdy nevymyslí. Následuje pár méně provařených věcí a první proslov přichází až po páté písničce. Aby ne, máme před sebou skoro 3 hodiny muziky a DVD není nafukovací formát.

Nebudu se tu vyjadřovat ke koncertu jako takovému, to jsem udělal již v reportu z akce. Jakkoliv přenosný nosič nebude moci nikdy na 100% nahradit koncertní zážitek, tenhle záznam jde ve své snaze nejdál jak to jde. Technicky nemám, co bych vyčetl. Kamerové nájezdy nad mořem hlav se střídají s přehlednými detaily, aby nás následně nechaly z dostatečné vzdálenosti pokochat velkolepou scénou, jíž vévodí tři obrovské obrazovky. Znovu si tedy můžete vychutnat všechny hosty od většiny bývalých členů k překvapením typu Oty Váni z Kabátu a ti nejskalnější si mohou stále dokola pouštět plačícího Tomáše Hrbáčka.

Zvukově jsou na výběr dvě stopy, stereo a 5.1. Stereo je příjemně civilní, drží se při zemi jak se na kapelu, která vychází z punku sluší. Bombastická produkce ve stylu Kabátu by tu působila uměle a neupřímně. A to by bylo špatně. Kvalitu prostorového zvuku jsem neměl možnost posoudit.

Pokud tedy patříte k fanouškům Harleje, vězte, že s "Tak tady máš, bože, co jsi chtěl" se nespálíte. A teď si trošku zarýpám. Jsem si jistý, že za 20 let existence Harlej nasbíral dostatek klipů, televizních vystoupení a všelijakých raritek, jež by si zasloužily při této příležitosti poskládat na jednu hromádku, propojit třeba záběry ze zákulisí tohoto památného večera v rámci bonusového disku. Tak snad za deset let. Prozatím si musíme vystačit "pouze" s výživnou dávkou muziky z všech období existence téhle bandy. A to není málo.

• Interpret: Harlej
  • Název: Tak tady máš, bože, co jsi chtěl
  • Formát: DVD
  • Skladby: Zfetovanej, Volání krve, Jůlie, Dětský hřiště, Balada o platonické lásce, Živýho mě nedostanou, Na prodej, Malá nevěrná holka, V dálce už možná svítá, Zemětřesení, Balada, Katalog (J. Toužimský), Velbloud, Toník a Vládík (V. Šafránek), Jalovec (V. Šafránek, V. Fiala, O.Hereš), Italská (V. Šafránek), Zrzi zrzi (V. Šafránek), Tak jdem dál (V. Šafránek), Odcházím (V. Šafránek), Balada o tom, jak si chlapec pod vlivem měkké drogy našel děvče s nízkým IQ, Kapitán Morgan, Začalo to nevinně, Show (Jaksi Taksi), Kulisácká, Než to s námi půjde ke dnu, Abstinent (O. Hereš), Startuju na Mars, Piliny, Z Kuby kiwi, Královna noci, Přirození, Pověste ho vejš, Proč pocit mám, Proměna, Harlej Krišna, Vostuda, Optimistická (O. Váňa), Svařák
  • Čas: 168 min
  • Datum vydání: 25.3.2016
  • Vydavatel: Harlej Records