Andreya Triana zahájila desátý ročník festivalu Mladí Ladí Jazz Doporučený

V sobotu 30. března uvedla svým koncertem Andreya Triana desátý ročník festivalu Mladí ladí jazz. Londýnská písničkářka a zpěvačka má na kontě kromě svých vydaných alb Lost Where I Belong a Giants také spolupráce například s Flying Lotus, Mr. Scruff nebo Bonobo.

Andreya Triana při koncertě v Divadle Archa na Mladí ladí jazz Andreya Triana při koncertě v Divadle Archa na Mladí ladí jazz Foto: David Webr/musicweb.cz

Andreya Triana přišla na předehřátou stage po předskokance Kláře Vytiskové v pestrobarevném outfitu, aby provedla pražské publikum průřezem své tvorby a nabídla ochutnávku z chystaného alba Life In Colour. Během koncertu předvedla Andreya svou živelnou muzikálnost - vyjma excelentního zpěvu - také doprovodem sebe samé na kytaru a posléze i na basu, což velmi roztomile komentovala a tím si publikum omotala kolem prstu tak, že následné malé nedokonalosti byly odpuštěny dříve, než vůbec proběhly. 

Projev této energické zpěvačky jde na dřeň. Od začátku do konce Andreya expresivně vydávala kvanta energie, nevyskytl se jediný moment, kde byste váhali, zda si nechává nějakou sílu do zásoby, až sejde z pódia. Zároveň tato mladá dáma působí naprosto přirozeně, střídá výraz sexy divoženky s křehkou dívenkou, vrčení rozzuřené šelmy je prokládáno dětskou radostí, v každé její poloze však proudí čistá ženskost, která magnetizuje. Andreya nádherně ovládá práci s publikem i ukazuje pohybové nadání na stagi, přitom nepůsobí pozérsky. Několik písní zpívala v intimní atmosféře jen s doprovodem piana nebo kytary a neměla nejmenší problém utáhnout svou energií celý sál.

Andreyini současní spoluhráči na tom byli s projevem poněkud hůř. Místy to vypadalo, že jí vystoupení víc kazí, než podporují. Lze se povznést nad ze stojanu neustále padající piano i nad chyby ve formě písní. Co se toleruje hůř, je celkové naladění kapely. Očekává se, že kapela zpěvačku doprovází a příliš výrazné projevy muzikantů nejsou v tomto případě vítány. Zde byl ale výkon kapely zarážející svou přílišnou odměřeností. Působilo zvláštně, když ze sebe Andreya ždímala emoce do poslední kapky a převážná část kapely se tvářila, že přemýšlí o tom, co si dá k večeři.

 

 

Bubeník se naplno uvolnil až ke konci, basová kytara byla velmi špatně nazvučená, takže muzika neměla tlak, jaký by mít mohla. Kytarista Matt Hales, ačkoliv z jeho životopisu čiší velmi úspěšná kariéra, působil na pódiu nejistě a zvuk kytary byl nepříjemný, což může být taky zásluhou špatného nazvučení - ve výsledku těžko posoudit. Co ale posoudit lze, jsou Mattovy výpady z rytmu, kdy ho Andreya válcovala, místo aby se o něj mohla opřít.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Nepřesvědčivé hudební výkony působily odtažitě vůči zápalu a vřelosti zpěvačky, což bylo znát i na celkové atmosféře. Lidé byli sice nadšení, plná Archa tleskala a pískala o další přídavek o sto šest. Andreya se uvedla fenomenálně. Ale jako by celé show něco chybělo. Mohlo to být způsobeno celkovým jaksi krabicovým zvukem divadla, zdánlivé nepropojenosti až odtažitosti kapely nebo únavou muzikantů. Vystoupení jako celek, i přes veškerý šarm a kouzlo hlavní aktérky, ukazovalo ke značným rezervám.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Keb' Mo', Divadlo Archa, Praha, 16. 7. 2019

    Charismatický černý bluesman Keb' Mo' svým pohodovým vystoupením vytvořil v Divadle Archa skvělou atmosféru. Představil nejen svoje nové CD Oklahoma, ale zazpíval i s publikem svoje starší písně, při kterých střídal akustické i rezofonické kytary, které mu pečlivě připravoval jeho "roztleskávač" Riley. Z tohoto téměř dvouhodinového koncertu přinášíme náš fotoreport.

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Selmy Uamusse

    Mozambik patří, podobně jako Kapverdy či Brazílie, mezi kulturně navzájem spřízněné země portugalské sféry. Po hudební stránce je to ovšem zatím nezmapovaný region. O to větším překvapením je zpěvačka Selma Uamusse, která organicky spojuje dva dosud oddělené světy - živelné rytmy mosambického venkova, i funk a zvukovou psychedelii evropských klubů. Přijďte do Paláce Akropolis 29. listopadu!

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Lakha Khana

    Virtuózní houslista Yehudi Menuhin kdysi prohlásil, že temný a hypnotický tón nástroje sarangi je tím nejpřesnějším obrazem indické duše. Jedná se o paralelu evropských houslí, která je ovšem podobně jako sitar opatřena sadou rezonančních strun a užívá se jak v klasické, tak i lidové hudbě. Pojďte soutěžit s redakcí musicweb.cz o lístky na 18. listopadu do Paláce Akropolis.

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert The Comet Is Coming

    Cosmic Jazz v taneční rovině aneb hudba budocnosti pozpátku. Londýnská postjazzová hvězda poprvé v České republice 19. listopadu v prostorách Paláce Akropolis!