Chick Corea a jeho trio zakončili jarní část brněnského Jazz Festu Doporučený

Brněnské Boby Centrum patřilo trojici hudebníků par excellance. Trio v čele s Chickem Coreou dostálo své kvalitě a nabídlo posluchačům hudební zážitek, na který bude radost vzpomínat.

Chick Corea Chick Corea Foto: Tereza Ticháčková/ musicweb.cz

Jarní část Jazz Fest Brno je za námi a snad ani nebylo lepší volby, čím ji završit, než této - koncert tria světoznámého pianisty byl oslavou jazzu. Chick Corea, Eddie Gomez a Brian Blade předvedli ukázkový příklad souhry, které nechyběla jistota, ale ani kreativita a mnoho energie. Publikum v hale Boby Centra to také náležitě ocenilo, nepřidávalo se jednou, ale dokonce dvakrát a v obou případech se standing ovation.

Po skoro dvouminutovém úplném tichu na začátku koncertu (na přání účinkujících), se hráči chopili nástrojů a koncert mohl začít. Velmi milým momentem hned zkraje bylo to, že Corea předehráváním krátkým melodických motivků vybídl publikum ke spolupráci a koncert byl tak zahájen jak jeho hrou, tak zpěvem zcela naplněného sálu. O to hezčí byl fakt, že koncert stejným způsobem také končil.

 

 

Na začátku zazněly skladby 500 Miles High (původně nahraná s Return to Forever) a Alice in Wonderland věnovaná další legendě jazzového klavíru, Billu Evansovi. Netrvalo dlouho a projevila se Coreova přízeň španělským rytmům a harmonii. Coreův vytříbený styl hraní perfektně podporoval Gomez, jehož hra ale nebyla pouhým sekundováním a Blade, který zvolil pro začátky některých skladeb variantu bez paliček, pro umocnění klidné atmosféry. Koneckonců, kouzlo hry všech tří mistrů na podiu tkvělo právě ve schopnosti naslouchat - vkusně, citlivě, ale zároveň s nasazením a originalitou podpořit sólisitu, ať už jím byl kdokoliv z nich.  

Prohlédněte si také fotogalerii z koncertu

Krásné bylo podání balady But Beautiful, kterou uvedl Eddie Gomez a kdyby byl býval v sále prostor k tanci, možná by někteří posluchači přijali kontrabasistův návrh, ať si zatančí. Naprostým kontrastem pak byla skladba Anna's Tango, které Chick Corea věnoval své matce Anně a kterou si publikum získal ještě více. Obzvláště perfektní souhra s bubeníkem v unisono rytmických figurách byla strhující a bouřlivý aplaus byl pak opravdu zasloužený. 

Po dlouhém potlesku ve stoje došlo na první přídavek a hned z prvních tónů bylo zřejmé, oč běží - ano, snad nejznámější Coreova skladba Spain zkrátka nemohla nezaznít. O intro se pianista podělil s kolegou u kontrabasu a závěr skladby, která publikum dokonce roztleskala, opět patřil nejen triu na podiu, ale také publiku, které ji za pomoci klavíristy dozpívalo. Ani to však zaplněné hale nestačilo a tak se hráči vrátili ještě jednou, se známou skladbou Blue Monk.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Stačí snad už jen dodat, že JazzFest Brno opět přichystal nádherný jarní program a upevňuje tak pozici nejvýznamějšího jazzového festivalu v republice. Nezbývá než se těšit na chystaný koncert pianistky a zpěvačky Diany Krall, jejíž nové album vychází právě dnes. Kanaďanka vystoupí 20. září 2017 v DRFG Areně.

:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Blíží se koncert Gregoryho Portera. Zahraje si s ním i Ondřej Pivec

    Dvojnásobný držitel Grammy, americký zpěvák Gregory Porter, bude koncertovat v pražském Foru Karlín. V jeho doprovodné kapele bude mít své místo i český jazzový klávesista a hráč na Hammondovy varhany Ondřej Pivec.

  • Nekompromisní Julian Lage a vyprodaný Jazz Dock

    Lepší zahájení festivalu Jazz čtyř kontinentů jsme si snad ani nemohli přát. Do Prahy totiž poprvé přijel Julian Lage, jeden z nejvýraznějších kytaristů současnosti.

  • Foto: Jazz Dock Orchestra, Jazz Dock, 15. 1. 2018

    Velká událost se konala v Jazz Docku, kde byl představen vlastní bigband Jazz Dock Orchestra pod vedením Jana Jiruchy a Andyho Schofielda. Koncerty Jazz Dock Orchestra jsou pro rok 2018 naplánovány na každé třetí pondělí v měsíci.

  • Mistr klavíru Kenny Barron se chystá na sólový recitál

    Bezkonkurenční schopnost Kennyho Barrona okouzlit diváky svým elegantním hraním, citlivými melodiemi a nakažlivými rytmy je to, co inspirovalo The Los Angles Times, aby ho nazvaly jedním z nejlepších jazzových klavíristů na světě, a Jazz Weekly, aby o něm řekl, že je nejlyričtějším pianistou naší doby.