Festival Prague Proms uvedl jeden z letních projektů, Tribute2Headhunters

V rámci hudebního festivalu Prague Proms, který prezentuje českou i zahraniční hudební scénu napříč žánry, ve čtvrtek 13. července v klubu Občanské plovárny vystoupil projekt Tribute2Headhunters.

Pianista Herbie Hancock Pianista Herbie Hancock www.mehysocks.com

The Headhunters vznikli v roce 1973 jako kapela fúzující funk s dalšími populárními žánry. Jejím lídrem a autorem většiny aranží je pianista Herbie Hancock. Vedle Hancocka byli zakládajícími členy také saxofonista, klarinetista a flétnista Bennie Maupin, basista Paul Jackson, bubeník Harvey Mason a perkusista Bill Summers. Headhunters od sedmdesátých let vydali několik dnes již kultovních alb, z nichž poslední vyšlo v roce 2011. Některé písně (nebo riffy a fráze užité v kompozicích) jsou dnes považovány za nepostradatelnou složku jazzového slovníčku. Hancockova parta byla také jednou z prvních, která svou tvorbou formovala funkovou scénu.

Projekt Tribute2Headhunters předem sliboval skoro dvouhodinovou nálož notoricky známých standardů v originálním Hancockově aranžmá – Watermelon Man, Butterfly, 4 A.M., Chameleon, Chan´s Song, Hang Up Your Hands Ups, Cantaloupe Island a kromě toho ještě patrně nejznámější jazzový valčíček saxofonisty Wayne Shortera, Footprints. V kapele se představili dva dechaři, David Fárek na soprán a tenorsaxofon a flétnu, Jan Hasenöhrl na trubku a křídlovku, kytarista Lukáš Chejn, baskytarista Tomáš Uhlík a bubeník Otto Hejnic. Večerem provázel a na klávesy a syntetizér hrál Vít Pospíšil. Volba této sestavy vzešla částečně ze spolupráce většiny v kapele Jazz Efterrät.

 

 

Nutno podotknout, že přestože se jedná o tak známé skladby, není zrovna jednoduché je uchopit. Nebo je to oříšek právě kvůli jejich popularitě, specifickým barvám a množství užitých nástrojů. Také je potřeba položit otázku, co takový „tribute to" koncert znamená – zda má hudebníky držet v mezích předlohy a tedy přimět je ke stylizaci, nebo naopak vyzvat k překročení hranic a vlastní interpretaci. Tady se výkony hudebníků lišily, přestože byly výborné. Rytmika se držela věrné stylizace, zejména Tomáš Uhlík a Vít Pospíšil, s výjimkou moderní a osobité hry (ovšem v rámci žánru) kytaristy Lukáše Chejna, což lze vysvětlit tím, že Hancock zprvu elektrickou kytaru do aranží vůbec nezahrnoval a její barvu nahrazoval syntetizérem nebo vysokými basovými rejstříky. Saxofonista David Fárek předvedl solidní výkon na všechny tři nástroje, zejména velmi pěknou interpretací na tenor saxofon, a potvrdil tak pozici jednoho z předních tuzemských jazzových saxofonistů. Klasický i populární trumpetista Jan Hasenöhrl spojil dvě hudební domény v jedno především svou hrou na křídlovku.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Další z jazzových koncertů v rámci Prague Proms proběhne již v neděli 16. července taktéž v Občanské plovárně – těšit se můžete na Bobby Shew Quintet.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 17. 11. 2017

    Druhý večer bluesového festivalu byl opět skvělý! Pořadatelé nám i tentokrát nachystali pořádnou porci dobré muziky - zahájení patřilo „starým známým“ Slovak Blues Project a po nich následovala nepřehlédnutelná a zatím jediná bluesmanka Bex Marshall s Blues Bandem. Řádnou porci jazzu nám naservíroval skvělý John Medeski’s Mad Skillet a všechny zde zaujal suzafonista Kirk Joseph. Zac Harmon se svojí kapelou předvedli parádní pódiovou show a poslední vystoupení tohoto večera patřilo foukačkářům – Blues Harp Explosion feat. Billy Branch, James Harman a Magic Dick. Na závěr se všichni vystupující opět sešli na pódiu a zcela netradičně pokračovali v jam session.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 16. 11. 2017

    Hlavní hvězdou čtvrtečního večera a i letošního Blues Alive byl bezpochyby Jonny Lang. Ale začněme od začátku. Hned na úvod návštěvníky přivítal ve foyer živelný Band of Heysek (CZ). Na pódiu zahájil festival britský rocker Phil Shoenfelt & Southern Cross a po něm polská kapela Nočna zmiana bluesa s charismatickým foukačkářem Slawkem Wierzcholskim, kteří v Šumperku nebyli poprvé a předvedli publiku skvělou show. Následovalo americké trio Nick Schnebelen Band a po něm již Jonny Lang. Musím přiznat, že oproti poslechu jeho hudby, je koncert zcela jiné kafe! Strhující, dynamický zpěv a skvělá hra na kytaru nenechaly nikoho v klidu! Všichni si tento první večer bluesového festivalu skvěle užili!

  • Soutěžte o 3x1 lístek na Vánoční Respect festival

    Hudba z Konga je světově proslulá především díky sladkému zpěvu a energií sršícímu kytarovému doprovodu. Styl známý jako soukous či konžská rumba však není jediným reprezentantem hudby tohoto kraje. Konono No. 1 je první kapelou, která vystoupí na Vánočním Respect festivalu 8. prosince od 19 hodin v Paláci Akropolis spolu se skupinou Disciplin A Kitschme, která navazuje na stále nedoceněnou historii jugoslávské new wave scény. Pojďte s redakcí musicweb.cz soutěžit o volňásky na tuto vánoční party!

  • Hrát na suzafon je jako chodit aneb Mad Skillet v Jazz Docku

    Právě tak, jak stojí v úvodním nadpisu, charakterizoval hru na tento zajímavý nástroj Kirk Joseph, suzafonista kapely Mad Skillet aneb v překladu Šílené pánvičky, která vystoupila v Jazz Docku.