Glenn Hughes není jen rocker Doporučený

Zajímavým kulturním zážitkem se stal koncert britského rockového baskytaristy a zpěváka Glenna Hughese. Do pražského Meetfactory dorazil v rámci svého turné k desce Resonate.

Glenn Hughes na koncertě v pražském Meetfactory 13. února 2017 Glenn Hughes na koncertě v pražském Meetfactory 13. února 2017 Foto: Zbyněk Zácha/ musicweb.cz

Glenn Hughes se za léta svého působení na hudební scéně vypracoval v zajímavou hudební postavičku, která stále umí překvapovat. Pětašedesátiletý hudebník zaujal již v rockové kapele Trapeze v roce 1969, do širšího povědomí se dostal ovšem po svém působení v kapele Deep Purple, kde působil od roku 1973 do roku 1976, kdy se kapela rozpadla.

Jeho přínosem tehdy byl specifický funkový zvuk jeho baskytary s kvákadlem, vysoký ječák, Deep Purple najednou zněly úplně jinak. Glenn Hughes následně prošel ještě například Black Sabbath, vystupoval i s kytaristou Gary Moorem,společné turné před deseti lety podnikl i s rockovým zpěvákem Joe Lynn Turnerem.

Navzdory hard rockovým základům vždy rád experimentoval se zvuky a styly, což mu vydrželo dodnes. Z jeho posledních projektů například zaujala před pár lety elitní sestava Black Country Communion s kytaristou Joem Bonamassou, bubeníkem Jasonem Bonhamem a klávesistou Derekem Sherinianem.

Prohlédněte si také fotky z koncertu Glenna Hughese

Glenn Hughes se v České republice těší velké popularitě, paradoxně i díky tomu, že v Československu vyšla jako jedna z mála desek Deep Purple právě Come Taste the Band (pod názvem Ochutnávka), na níž se Hughes podílel. Mnohými rockery proklínané období Deep Purple se tak naopak v Československu dostalo do širšího povědomí stejně jako jméno Glenn Hughes. Není to ale jediná zajímavost, velký fanoušek Deep Purple – Roman Holý již několikrát dokonce přesvědčil Glenna Hughese ke spolupráci s Monkey Business, ať už v rámci turné, či natáčení desky.

Do zaplněného pražského Meetfactory přijel Glenn Hughes představit svoji nejnovější desku Resonate, která se po zásluze těší velmi dobrým recenzím. Ještě před samotným koncertem rozehřála publikum v roli předskokana britská kapela Stone Broken. Jak někdy bývá role předkapely kritizována, v tomto případě se dá říci, že mladá kapela s nabušenou bubenicí a skvělým zpěvákem si vydobyla respekt publika. Charismatický zpěvák zaujal svým chraplákem a na svůj věk podal opravdu velmi dobrý výkon. Vyplatí se tedy sledovat kapelu Stone Broken.

Glenn Hughes nastoupil v čele své kapely v prověřené sestavě v takřka párplovském kabátu. Nechyběly Hammondky, za něž zasedl klávesák Lachy Doley, kytary se chopil Švéd Søren Andersen, bicí držel rovněž švédský bubeník Pontus Engborg.

 

 

Od začátku se do toho britský baskytarista opřel. Neskutečný je stále jeho hlas, který mu vůbec nestárne. Do všech výšek šel tento showman naplno, do toho si užíval různých efektů své baskytary, kterými dosahoval až někdy kytarových zvuků. Nový repertoár působí vcelku svěže a již úvodní písní Flow z nové desky Resonate rozhýbal publikum.

Nejen pražský koncert mimochodem zasáhla smutná zpráva, že britský hudebník o několik dní dříve přišel o svoji maminku, navíc nedávno mu zemřel i jeho otec. Přesto Glenn Hughes předával na koncertě neskutečné množství pozitivní energie a za mě osobně slyšet písničky Deep Purple a Trapeze, které jsem v dětství poslouchal, byl dojemný zážitek. Glenn Hughes je navíc jedním z posledních hudebníků, který v živé verzi nabízí právě párplovské písně, na nichž se podílel autorsky předčasně zesnulý kytarista Tommy Bolin. Současná sestava Deep Purple se z pochopitelných důvodů (tehdy nebyl v kapele Ian Gillan ale David Coverdale) k této éře nehlásí. I proto je to zajímavá exkurze do hudební historie.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Koncert celkově byl pojat jako průřez bohaté kariéry tohoto britského hudebníka. Zazněly tak například kromě nových věcí i klasické kousky z jeho éry v Deep Purple jako Gettin' Tighter nebo You Keep on Moving, koncert uzavírala legendární skladba Burn. Nová tvorba se ovšem vedle starých fláků nemusí nikde krčit v koutě. Glenn Hughes se zajímavým způsobem za léta hudebního experimentování vypracoval ve více než hard rockového barda. Nové písně mají šmrnc, nestojí na rockových klišé a díky příklonu k funku a nápaditým aranžím Glenn Hughes dokazuje, že nezamrzl ve vývoji. Jen tak dál a ať máš pořád tak super hlas! Takový ječák mu jeho vrstevníci mohou jen drze závidět, protože mě z jeho generace nenapadá nikdo, kdo by si zachoval hlas stejný jako ve dvaceti.

Koncertní setlist: 1. Flow, 2. Muscle and Blood, 3. Gettin' Tighter, 4. Stumble & Go, 5. Medusa, 6. Can't Stop the Flood, 7. One Last Soul, 8. You Keep on Moving 9. Might Just Take Your Life, 10. Soul Mover 11. Black Country Přídavky: 12. Heavy,13. Burn

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Bounty Rock Cafe Open Air, Olomouc, 16. 6. 2018

    To byl pořádný rockový festival v kotli olomoucké korunní pevnůstky! Zahájení patřilo olomoucké skupině Skramasax  a pak následovala dánská rocková smršť Blindstone. Metalisty, a nejen je, potěšila nejvýraznější skupina současnosti Dymytry, předvádějící nejen hudební, ale i propracovanou pódiovou a ohňovou show. Excelentní zpěvák skupiny Rainbow (nejen) Doogie White nám svým živelným projevem připomenul jejich hity. Po skupině Supergroup přišla největší hvězda večera - The Magic of Santana. Originální Santanovi zpěváci Alex Ligertwood a Tony Lindsay se špičkovým devítičlenným bandem předvedli úžasnou a strhující show. Trochu v jejich stínu ukončil festival blues-rockový kytarový virtuos Ryan McGarvey. Vynikající a určitě rád zajdu na jeho samostatný koncert. Půlnoc odbila a festival uprostřed města Olomouce musel nekompromisně skončit. Tak za rok zase! Koukněte na fotoreport:

     

  • Respect festival 2018 a jeho koktejl indického beatboxu i haitských rituálů

    Polovina června znovu otevírá bránu do světa hudby z různých koutů celé Země, a tím je Respect festival, který tentokrát probíhal o víkendu 16. a 17. června na louce u Bruselské cesty na Výstavišti Holešovice. Africké rituály, indický beatbox i izraelské blues se nečekaně sešli na jednom pódiu.

  • Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

    Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.

  • Foto: Michal Pavlíček, Střelecký ostrov, Praha, 14. 6. 2018

    Michal Pavlíček vystoupil v červnový večer pod širým nebem v příjemném prostředí Střeleckého ostrova se svou kapelou ve složení Miloš Meier - bicí, Martin Ivan - basa, Michal Nejtek – klávesy. Představili zde skladby z právě natáčeného sólového alba Michala Pavlíčka Pošli to tam, které vyjde v září u Warner music. Začátek koncertu obstaral smyčcový Pavel Bořkovec Quartet, který v instrumentální podobě předvedl skladby od Rolling Stones, Black Sabbath a Pražského výběru. pak již přišla chvíle pro Michala Pavlíčka a jeho kapelu.

    Sledujte Musicweb na Facebooku:
     

    Výtečná práce se zvukem na kterou jsme u něj již zvyklí a precizní instrumentální výkony ovšem bez samoúčelného exhibování, zato procítění a emoce v každém tónu a akordu. Po skladbách z připravované desky již publikum vřele přivítalo Báru Basikovou kterou pamatujeme po boku Michala Pavlíčka v legendární kapele Stromboli od které zaznělo několik skladeb. Poté se opět připojil Pavel Bořkovec Quartet  kterým kapela zahrála dávnou skladbu Pražského výběru Olda je přítel můj, dále pak kapela zahrála v instrumentální podobě písničku Villa Ada od Stromboli spolu s hostem - houslistou Janem Mráčkem. Dalším hostem byl energický Matěj Ruppert s kterým vypálil Michal Pavlíček a jeho parta dvě písně od Matějovi domovské kapely Monkey Business. Večer završil symbolický duet Michala. Pavlíčka s Bárou Basikovou Veliké Lalulá