Glenn Hughes není jen rocker Doporučený

Zajímavým kulturním zážitkem se stal koncert britského rockového baskytaristy a zpěváka Glenna Hughese. Do pražského Meetfactory dorazil v rámci svého turné k desce Resonate.

Glenn Hughes na koncertě v pražském Meetfactory 13. února 2017 Glenn Hughes na koncertě v pražském Meetfactory 13. února 2017 Foto: Zbyněk Zácha/ musicweb.cz

Glenn Hughes se za léta svého působení na hudební scéně vypracoval v zajímavou hudební postavičku, která stále umí překvapovat. Pětašedesátiletý hudebník zaujal již v rockové kapele Trapeze v roce 1969, do širšího povědomí se dostal ovšem po svém působení v kapele Deep Purple, kde působil od roku 1973 do roku 1976, kdy se kapela rozpadla.

Jeho přínosem tehdy byl specifický funkový zvuk jeho baskytary s kvákadlem, vysoký ječák, Deep Purple najednou zněly úplně jinak. Glenn Hughes následně prošel ještě například Black Sabbath, vystupoval i s kytaristou Gary Moorem,společné turné před deseti lety podnikl i s rockovým zpěvákem Joe Lynn Turnerem.

Navzdory hard rockovým základům vždy rád experimentoval se zvuky a styly, což mu vydrželo dodnes. Z jeho posledních projektů například zaujala před pár lety elitní sestava Black Country Communion s kytaristou Joem Bonamassou, bubeníkem Jasonem Bonhamem a klávesistou Derekem Sherinianem.

Prohlédněte si také fotky z koncertu Glenna Hughese

Glenn Hughes se v České republice těší velké popularitě, paradoxně i díky tomu, že v Československu vyšla jako jedna z mála desek Deep Purple právě Come Taste the Band (pod názvem Ochutnávka), na níž se Hughes podílel. Mnohými rockery proklínané období Deep Purple se tak naopak v Československu dostalo do širšího povědomí stejně jako jméno Glenn Hughes. Není to ale jediná zajímavost, velký fanoušek Deep Purple – Roman Holý již několikrát dokonce přesvědčil Glenna Hughese ke spolupráci s Monkey Business, ať už v rámci turné, či natáčení desky.

Do zaplněného pražského Meetfactory přijel Glenn Hughes představit svoji nejnovější desku Resonate, která se po zásluze těší velmi dobrým recenzím. Ještě před samotným koncertem rozehřála publikum v roli předskokana britská kapela Stone Broken. Jak někdy bývá role předkapely kritizována, v tomto případě se dá říci, že mladá kapela s nabušenou bubenicí a skvělým zpěvákem si vydobyla respekt publika. Charismatický zpěvák zaujal svým chraplákem a na svůj věk podal opravdu velmi dobrý výkon. Vyplatí se tedy sledovat kapelu Stone Broken.

Glenn Hughes nastoupil v čele své kapely v prověřené sestavě v takřka párplovském kabátu. Nechyběly Hammondky, za něž zasedl klávesák Lachy Doley, kytary se chopil Švéd Søren Andersen, bicí držel rovněž švédský bubeník Pontus Engborg.

 

 

Od začátku se do toho britský baskytarista opřel. Neskutečný je stále jeho hlas, který mu vůbec nestárne. Do všech výšek šel tento showman naplno, do toho si užíval různých efektů své baskytary, kterými dosahoval až někdy kytarových zvuků. Nový repertoár působí vcelku svěže a již úvodní písní Flow z nové desky Resonate rozhýbal publikum.

Nejen pražský koncert mimochodem zasáhla smutná zpráva, že britský hudebník o několik dní dříve přišel o svoji maminku, navíc nedávno mu zemřel i jeho otec. Přesto Glenn Hughes předával na koncertě neskutečné množství pozitivní energie a za mě osobně slyšet písničky Deep Purple a Trapeze, které jsem v dětství poslouchal, byl dojemný zážitek. Glenn Hughes je navíc jedním z posledních hudebníků, který v živé verzi nabízí právě párplovské písně, na nichž se podílel autorsky předčasně zesnulý kytarista Tommy Bolin. Současná sestava Deep Purple se z pochopitelných důvodů (tehdy nebyl v kapele Ian Gillan ale David Coverdale) k této éře nehlásí. I proto je to zajímavá exkurze do hudební historie.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Koncert celkově byl pojat jako průřez bohaté kariéry tohoto britského hudebníka. Zazněly tak například kromě nových věcí i klasické kousky z jeho éry v Deep Purple jako Gettin' Tighter nebo You Keep on Moving, koncert uzavírala legendární skladba Burn. Nová tvorba se ovšem vedle starých fláků nemusí nikde krčit v koutě. Glenn Hughes se zajímavým způsobem za léta hudebního experimentování vypracoval ve více než hard rockového barda. Nové písně mají šmrnc, nestojí na rockových klišé a díky příklonu k funku a nápaditým aranžím Glenn Hughes dokazuje, že nezamrzl ve vývoji. Jen tak dál a ať máš pořád tak super hlas! Takový ječák mu jeho vrstevníci mohou jen drze závidět, protože mě z jeho generace nenapadá nikdo, kdo by si zachoval hlas stejný jako ve dvaceti.

Koncertní setlist: 1. Flow, 2. Muscle and Blood, 3. Gettin' Tighter, 4. Stumble & Go, 5. Medusa, 6. Can't Stop the Flood, 7. One Last Soul, 8. You Keep on Moving 9. Might Just Take Your Life, 10. Soul Mover 11. Black Country Přídavky: 12. Heavy,13. Burn

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Colours of Ostrava: Poslední den s Katarzií a Jamiroquai

    Poslední den Colours of Ostrava byl ve znamení studené sprchy. Netýkala se však žádného hudebního zklamání, ale průtrže mračen, která v podvečerních hodinách doslova propláchla celý areál Dolních Vítkovic.

  • Foto: Jethro Tull + Stromboli, Konopiště, 21. 7. 2017

    Příjemný podvečer v amfiteátru pod zámkem Konopiště odstartovala skupina Jeseter. Pak již nastoupili očekávamí Jethro Tull v čele s frontmanem Ianem Andersonem. Perfektní zvuk, skvělé výkony všech muzikantů, neúnavný Anderson teatrálně pobíhající a tančící pódiem na jedné noze. Největší pecky kapely, úžasná flétna, hutná kytara… jen ten zpěv Iana Andersona už není pochopitelně to, co býval v 70. letech, ale koncertu to nijak neuškodilo. Pořadatelská agentura a služba by si zasloužila zvláštní odstavec - poněkud přehnané “bezpečnostní opatření” před pódiem (kde je beztak propadliště cca v šířce 20 metrů), fronty na stáncích na 1,5 hodiny nebo i déle, občas arogantní ochranka… Setmělo se a nastoupili Stromboli v původní sestavě. Koncert otevřelo Sandonoriko, následoval blok novějších songů v angličtině, trochu chladněji přijímaný (všichni čekali na legendární hity kapely), i když některé písně měly také obrovskou sílu a velkou instrumentální hodnotu. Pak již konečně došlo na Carmen, Villa Ada, Veliké Lalulá, Košilela... nadšeně přijímané publikem. Precizní zvuk, skvělý výkony Báry Basikové, nezaměnitelná kytara Michala Pavlíčka, který si hru opravdu užíval a servíroval vygradovaná sóla i jemné polohy… Kapela přidala lehce pro ni netypickou “funkovou” Okolo ohňů, ale ani poté ji ovace publika nenechaly odejít ze scény na dlouho. Ó hory, ó hory, závěr, který musel přijít! Díky za krásný večer!

  • Foto: Colours of Ostrava, 22. 7. 2017

    Colours of Ostrava 2017 je minulostí. Poslední den jedné z největších hudebních akcí sezóny přinesl vystoupení Afro Celt Sound System nebo českého zpěváka Davida Kollera. V posledních hodinách také na festivalový areál dopadla silná bouřka. Ani ta však nezabránila fanouškům užít si show dalších headlinerů Jamiroquai či koncert skupiny Justice, který program na největších stagích zakončil. 

  • Foto: Colours of Ostrava 2017 - 4. den

    Poslední den multižánrového festivalu Colours of Ostrava 2017 je za námi. Není překvapením, že hlavní slovo měli Jamiroquai, kteří svým funky disko hity roztančili celou Ostravu. Přes den jste ale mohli slyšet a tančit na balkánské rytmy s kapelou The Carny Villais a nebo úžasnou soulovou zpěvačku Lauru Mvula. Podívejte se na fotorepot