Organic Quartet pokřtil svou třetí desku

Úterý a středa byly v pražském Jazz Docku ve znamení křestu nové desky kapely Organic Quartet - Terms And Conditions Apply.

Organic Quartet Organic Quartet Zdroj: praguevisitor.cz

Organic Quartet je uskupení hudebníků okolo hammondkáře Ondřeje Pivce a mnozí ze čtenářů si budou tuto kapelu pamatovat zejména z období před deseti lety, kdy byla na tuzemské scéně velmi aktivní. Už několik let ovšem Ondřej Pivec působí primárně v USA, a tak se koncerty Organic Quartetu konají u nás z pochopitelných důvodů spíše sporadicky. Připomeňme jen tak na okraj, že se teprve dvaatřicetiletýletý Pivec podílel i na albu Gregory Portera Take Me to the Alley, které získalo letošní cenu Grammy.

Samotný křest desky byl rozplánován do dvou dní – dvou večerů v pražském Jazz Docku, přičemž kapela hrála s přestávkami takřka celý večer. To vůbec, a dva dny po sobě už vůbec ne, není lehká záležitost. Nutno ovšem zmínit, že na výkonu muzikantů se tento fakt neprojevil. Ba naopak. Radost a laškování typu („.....oo, tos tam opravdu zahrál?! To bylo skvělé...") probíhalo po celou dobu koncertu. Především chemie mezi Ondřejem Pivcem a věčně usměvavým kytaristou Liborem Šmoldasem byla nakažlivá.

 

 

 Kapela vzhledem k pracovní vytíženosti Ondřeje Pivce nemá při těchto několikadenních koncertních akcích v ČR takřka vůbec možnost zkoušet, ale žádné zásadní nejistoty byste v průběhu koncertu nezaznamenali. To svědčí o vysoké úrovni všech muzikantů a zároveň poukazuje i na fakt, že je kapela velmi dobře sehraná.

Jeden z poznávacích znaků uskupení je fakt, že autorsky se na nových skladbách podílejí všichni. V průběhu večera tak zazněly skladby nejen od Ondřeje Pivce a Libora Šmoldase, ale i saxofonisty Jakuba Doležala a dokonce i od bubeníka Tomáše Hobzeka. Každý z hudebníků má svůj osobitý přístup a vkus, a tak byl večer po této skladatelské stránce velmi pestrý a kontrastní. V paměti tak uvízly zcela rozdílné skladby, např. Costaguana Jakuba Doležala, One for M Tomáše Hobzeka či skladba o „špatné zelenině" Bad Salad od Ondřeje Pivce. Pozadu nezůstal ani Libor Šmoldas, který je po Pivcovi nejčastěji skládajícím členem kapely.

Kapela působila na pódiu velmi skromným dojmem a to ve všech ohledech. Když bychom odmysleli totiž velké Pivcovy Hammondky, bylo vybavení a sestava kapely velmi jednoduchá. Malá, ale funkční bicí souprava, lampový fender a Šmoldasova lubovka (mm a ten zvuk!) a Jakub Doležal s tenorem, sopránkou i altkou. Dohromady ale vše fungovalo skvěle. Zajímavé kompozice opepřené krásnými sóly a to vše zabalené do skvělého zvuku.

Snad mě čtenář nebude vinit ze zaujatosti, ale je nutno na tomto místě vyzdvihnout zejména výkon kytaristy Libora Šmoldase. Sledovat jeho hru, naprostou lehkost, přehled a radost, kterou ze hry má, opravdu stojí za to. Zároveň jeden z vrcholů večera byla jistě i jeho krásná autorská skladba Lydian Blues. O tom, že kapela s přehledem zvládá i převzaté skladby, jsme se mohli přesvědčit pak zcela na konci večera, kdy zazněla brilantní verze rychlé Redmanovy skladby Jazz Crimes, kterou se kapela na koncertech velmi často „loučí". Následný přídavek v podobě Ellingtonovy skladby Just Squeeze Me nádherně uzavřel podařený večer.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Nezbývá než věřit, že se kapela na česká pódia vrátí opět co nejdříve.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 17. 11. 2017

    Druhý večer bluesového festivalu byl opět skvělý! Pořadatelé nám i tentokrát nachystali pořádnou porci dobré muziky - zahájení patřilo „starým známým“ Slovak Blues Project a po nich následovala nepřehlédnutelná a zatím jediná bluesmanka Bex Marshall s Blues Bandem. Řádnou porci jazzu nám naservíroval skvělý John Medeski’s Mad Skillet a všechny zde zaujal suzafonista Kirk Joseph. Zac Harmon se svojí kapelou předvedli parádní pódiovou show a poslední vystoupení tohoto večera patřilo foukačkářům – Blues Harp Explosion feat. Billy Branch, James Harman a Magic Dick. Na závěr se všichni vystupující opět sešli na pódiu a zcela netradičně pokračovali v jam session.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 16. 11. 2017

    Hlavní hvězdou čtvrtečního večera a i letošního Blues Alive byl bezpochyby Jonny Lang. Ale začněme od začátku. Hned na úvod návštěvníky přivítal ve foyer živelný Band of Heysek (CZ). Na pódiu zahájil festival britský rocker Phil Shoenfelt & Southern Cross a po něm polská kapela Nočna zmiana bluesa s charismatickým foukačkářem Slawkem Wierzcholskim, kteří v Šumperku nebyli poprvé a předvedli publiku skvělou show. Následovalo americké trio Nick Schnebelen Band a po něm již Jonny Lang. Musím přiznat, že oproti poslechu jeho hudby, je koncert zcela jiné kafe! Strhující, dynamický zpěv a skvělá hra na kytaru nenechaly nikoho v klidu! Všichni si tento první večer bluesového festivalu skvěle užili!

  • Soutěžte o 3x1 lístek na Vánoční Respect festival

    Hudba z Konga je světově proslulá především díky sladkému zpěvu a energií sršícímu kytarovému doprovodu. Styl známý jako soukous či konžská rumba však není jediným reprezentantem hudby tohoto kraje. Konono No. 1 je první kapelou, která vystoupí na Vánočním Respect festivalu 8. prosince od 19 hodin v Paláci Akropolis spolu se skupinou Disciplin A Kitschme, která navazuje na stále nedoceněnou historii jugoslávské new wave scény. Pojďte s redakcí musicweb.cz soutěžit o volňásky na tuto vánoční party!

  • Hrát na suzafon je jako chodit aneb Mad Skillet v Jazz Docku

    Právě tak, jak stojí v úvodním nadpisu, charakterizoval hru na tento zajímavý nástroj Kirk Joseph, suzafonista kapely Mad Skillet aneb v překladu Šílené pánvičky, která vystoupila v Jazz Docku.