Saxofonista Wendel zahrál v Praze s kvartetem Ben Wendel Group

V rámci volného cyklu Jazz čtyř kontinentů vystoupil ve čtvrtek v pražském Jazz Docku jeden z nejvýraznějších saxofonistů současnosti, Ben Wendel. Hudebník představil pražskému publiku svůj nejnovější projekt Ben Wendel Group.

Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Foto: Kamil Košun/musicweb.cz

Zdá se, že jednačtyřicetiletému Kanaďanovi se v profesním životě daří, na co sáhne. Nejenže se jedná o výjimečného multiinstrumentalistu, navíc o sobě pravidelně dává vědět, pokaždé s jiným projektem. Je členem kapely Kneebody, jež byla v roce 2009 nominována na ceny Grammy za interpretaci skladeb Charlese Ivese. Velký ohlas hlavně ze strany hudební kritiky sklidil jeho rozsáhlý cyklus Seasons, dvanáct autorských kompozic dedikovaných rozličným hudebníkům, z nichž jmenujme například Joshuu Redmana, Erica Harlanda, Shai Maestra, Marka Turnera a další.

Nyní koncertuje s vlastním kvartetem nazvaným Ben Wendel Group. V loňském roce vydal album What We Bring, na kterém pracoval s trojicí Gerald Clayton (Wendel Claytonovi mimo jiné produkoval na Grammy nominované album Life Forum z roku 2013) – Joe Sanders – Henry Cole. Do Jazz Docku přijel zahrát v odlišné, ale ne neznámé sestavě – s pianistou Shai Maestrem, kontrabasistou Harishem Raghavanem a kolegou z Kneebody, bubeníkem Natem Woodem.

 

 

Jádrem večerního programu byly již výše zmíněné skladby z Wendelova aktuálního alba What We Bring. Základními principy, které Wendel uplatňuje ve svých kompozicích, jsou práce s jednoduchým motivem a jeho postupná variace a umocnění, absolutní souhra sólového saxofonu s rytmikou (obzvlášť v jednohlasých pasážích) a časté zvraty, proměny stylu, kdy uhlazenost vystřídá precizní groove a rytmické hříčky. Přestože Wendel čerpá z odkazů klasické i populární hudby, je osobitý a cituje minimálně. Nicméně jeho dřívější tvorba a tvůrčí postupy se promítají i do nejnovějšího počinu – v tématech skladeb nebo improvizačních linkách pozorný posluchač pozná motivy z cyklu Seasons, dokonce jednu z kompozic přepracoval a použil na album What We Bring (původní November nahraná s Aaronem Parksem, kterou přejmenoval a použil jako Fall).

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Wendel publikum nadchnul hráčsky – bezvadnou technikou v rejstříku i mimo něj - i vtipným průvodním slovem, ale i jeho spoluhráči si právem vysloužili patřičné ovace. Kapela funguje v obměněné sestavě, je na místě napsat, že ačkoli se jedná veskrze o sólový počin, každý ze sidemanů do něj vnáší něco trochu jiného, což publiku bylo umožněno porovnat oproti studiovým nahrávkám. Možná právě z toho důvodu Wendel zvolil pro tento lehce proměnný projekt název Ben Wendel Group.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Minus123minut vystoupí v Plzni

    Ve čtvrtek 14. prosince bude plzeňským Anděl music barem znít jazz, blues, funky i world music v podání výjimečné kapely minus123minut. Nové skladby a improvizace, které zaručují, že žádný koncert není stejný, lákají nejen skalní fanoušky skupiny, ale i nové objevitele kvalitní české hudební produkce.

  • Bob Dylan opět přijede do České republiky

    Letos již šestasedmdesátiletý zpěvák vystoupí tentokrát v brněnské Hale Vodova, kde představí svoji zatím poslední desku nazvanou Triplicate. Zároveň samozřejmě zahraje i své největší hity, kterých má v zásobě za svoji bohatou kariéru více než dost.

  • Joe Bonamassa a Beth Hart pijí černou kávu

    Spolupráce bluesového dua - kytaristy Joea Bonamassy a zpěvačky Beth Hart - trvá již od roku 2011. Společně vydali dvě velmi úspěšná alba cover verzí známých i méně známých písní. Na konci ledna se můžeme těšit na další, již třetí album této dvojice - Black Coffee.

  • Postmodern Jukebox se vrací do Prahy

    Příští rok 3. května se promění velký sál Lucerny v retro tančírnu. K tanci a zpěvu se vrátí a zahrají Scott Bradlee´s Postmodern Jukebox, neboli PMJ.

Další podobné články