×

Varování

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 309
JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 302
Vytisknout stránku
24.06.2015 13:00

Bubeník Kornů: Podporujte své oblíbené kapely

Ray Luzier, bubeník světoznámé kapely Korn, se v interview pro podcast One on One with Mitch Lafon rozhořčil nad tím, že si fanoušci čím dál méně kupují alba na CD a raději si je zdarma stahují. Svěřil se také, s čím si za ním fanoušci chodí pro podpis.

Ray s Korny hraje od roku 2007 a je známý také z kapely Army of Anyone, které se v témže roce rozpadla. Již deset let je učitelem hry na bicí na vyšší umělecké škole Musicians Institute a autorem známého instruktážního DVD pro bubeníky. Celý rozhovor v angličtině si můžete pustit na videu níže.

Když se Raye v interview redaktor zeptal, jestli má pro kapely ještě smysl nahrávat celá alba místo singlů, odpověděl: „Já jsem jeden z těch divnejch... Jo, je mi taky 44, ale jsem jeden z těch lidí, kteří stále chodí do Best Buye a Targetu. [Americké obchody s elektronikou.] A taky stahuju... kupuju alba na iTunes, protože si myslím, že je správné umělce podporovat. Vím, jak je těžké něco nahrát. A přitom je to jen 12 dolarů. Že si to nemůžete dovolit? Tomu nevěřím."

A dodal: „Mám rád internet, protože na něm vše funguje okamžitě. Když vydáš písničku, za dvě minuty je v Německu a lidi si ji můžou poslechnout v plné kvalitě. Ale zažil jsem fanoušky, kteří mi nosili cédéčka, prázdná cédéčka s nápisem The Paradigm Shift [Poslední album Kornů], abych jim je podepsal. Já na ně: ‚Jako vážně?' [směje se] ‚Ty po mně chceš, abych ti podepsal prázdný CD.' ‚No, ale jsem na vašem koncertě a koupil jsem si lístek.' A já povídám: ‚No, to jo. Ale CD stojí dvanáct dolarů...'"

Dost mě to štve, holt jsem ze starý školy. Ale nebudu s tím bojovat. Dnes máme vyprodáno, je tu přes 45 tisicí lidí. Rock ještě zdaleka není mrtvej."

A co vy? Jak se stavíte k vývoji hudebního průmyslu v dnešní době? Souhlasíte s názorem Raye, že bychom si měli alba kupovat, abychom tak podpořili umělce? Nebo si myslíte, že jde prostě o hamižnost muzikantů, kteří mají velké množství peněz i z koncertů? Čím to je, že malé kapely, které by ty peníze skutečně potřebovaly, své skladby často nabízejí ke stažení rovnou zadarmo a velké se naopak stále snaží prodávat?

Poslední od