Fotoreportáže

Kytarista Marc Ribot, se svojí nejoblíbenější kapelou Ceramic Dog, dorazil do vyprodaného Jazz Docku, kde v rámci festivalu Jazz čtyř kontinentů, představil zbrusu nové album Connection. Ribot je jednou z hvězd generace newyorského downtownu, umělecké „spodní čtvrti“, která (hlavně v 90. letech) nezávisle zkoumala možnosti nadžánrového hraní s takovou múzičností a odevzdáním, až se z ní stala celosvětová inspirace. Patří sem třeba zpěvák Mike Patton, kytarista Bill Frisell, trio Medeski Martin & Wood a kmotr celé scény, saxofonista, skladatel a organizátor John Zorn. Parádní koncert, jak bývá v Jazz Docku zvykem, nadchl snad všechny přítomné fanoušky moderního jazzu.

Slovenská kapela IMT Smile přijela po několika letech zahrát do brněnského klubu Sono. Na fotogalerii z koncertu se můžete podívat zde.

Fantastická Mireille Mathieu odehrála v pražském Kongresovém centru dva úžasné koncerty, kdy publiku nabídla průřez svou úspěšnou šedesátiletou kariérou. Skvěle komunikovala s publikem, které ji zahrnovalo květinami a nadšení fanoušcí opakovaně aplaudovali ve stoje.

Malick Pathé Sow & Bao Sissoko v klubu Letka přenesli návštěvníky koncertu do západní Afriky k břehům řeky Senegal a ve svých skladbách odvyprávěli dávné příběhy. Komorní koncert, kdy skvěle komunikovali s publikem a to je odměňovalo dlouhými potlesky.

I přes poraněný kotník odehrál Ibrahim Maalouf společně s The trumpets of Michel Ange vynikající koncert. Na fotogalerii z jejich energické show, kterou předvedli v brněnském klubu Sono, se můžete podívat zde.

Austrálie je překvapivě plodnou hudební líhní, o níž zbytek světa zatím příliš neví. Příkladem jsou i The Necks, kteří se znovu českému publiku představili v pondělí 4. prosince v Paláci Akropolis. Níže se podívejte na fotogalerii z koncertu.

Nedělní večer patřil crossoverové kapele Gaia Mesiah, která v pražském Lucerna music baru pokřtila svůj nový vinyl s názvem Vlnobití. Jako předkapela se představila dívčí metalová parta The Agony. Prohlédněte si naše fotografie z tohoto skvělého koncertu.

Crimson Marathon – projekt, jehož možnost provedení posvětil samotný Robert Fripp, skladatel, kytarista a rovněž hlavní mozek a zakladatel legendární rockové kapely King Crimson, se exkluzivně v rámci českého festivalu Prague Music Performance uskutečnil ve čtvrtek 30. listopadu v divadle Archa. Koncept letošního maratonu ovlivnilo 50. výročí vydání desky Larks' Tongues in Aspic, o jehož provedení se v rámci večera postaral houslista David Cross, původní člen King Crimson, který v kapele působil v tomto období. Festivalový večer rovněž doplnil Tony Levin se svojí sestavou The StickMen, Levin si s sebou opětovně přivezl svůj osvědčený dvanáctistrunný nástroj Chapman Stick, který mu umožnoval hrát jak kytarové, tak i basové polohy. Podobně se vybavil, i když „jen" osmi strunami, člen další sestavy Markus Reuter, který vystoupil v Arše s triem nazvaným tu:NER ve složení Pat Mastelotto za bicími spolu s multiinstrumentalistou Treyem Gunnem.

Na fotogalerii z koncertu Dalibora Jandy v brněnském Sonu, jenž letos slaví 70 let, se můžete podívat zde. Jako host vystoupila Jandova dcera Jiřina Anna Jandová a samozřejmě kapela Prototyp.

Fenomenální umělkyně, experimentátorka a vizionářka hudebně-vizuální avantgardy Laurie Anderson vystoupila v pražském Divadle Archa. Za doprovodu newyorské pětice Sexmob přestavila průřez svojí tvorbou, od mistrovského debutu Big Science (1982) po současnost. Z této jedinečné a nezapomenutelné události vám přinášíme fotoreport, který si můžete prohlédnout níže.