26.06.2012 7:00

CD: Lostprophets deskou Weapons odzbrojili posthardcore

Páté řadové album Lostprophets vyšlo 2. dubna. Pojmenovali ho Weapons. Po téměř půlroční práci deska nakonec fanouškům nabízí celkem patnáct skladeb, včetně bonusů.

Lostprophets hrají již od roku 1997. Za tu dobu vydali celkem pět alb, z toho nejvější ohlas získala Liberation Transmission. Dosud si zahráli na světových festivalech jako Ozzfest, Wembley Arena a mnohých dalších. Zahráli si s Linkin Park, Nine Inch Niles nebo například Good Charlotte.

Na jejich novém albu Weapons najdeme žánry jako alternativní rock, posthardcore a metal. Lze ho označit jako mišmaš, kde ovšem nic nehraje naplno. Deska startuje skladbou We Bring an Arsenal, která ze začátku svým vyzpěvováním může připomínat skupinku výrostků, kteří se vracejí domů z hospody. V případě Lostprophets se ovšem z onoho zpěvu ihned stává energická, rázná a v jistém slova smyslu provokativní parádička.

Weapons nešetří klidnými baladami

Another Shot kombinuje svižnou odrhovačku s pomalejší baladou. Frontman zde svým projevem a hlasovými dispozicemi připomíná Chestera Beningtona. Oproti tomu Jesus Walks nabízí o poznání klidnější pasáže, které si svou melancholií mohou podat ruku třeba se skladbami a lá Nickelback.

Kousek A Little Reminder That I'll Never Forget připomíná jakousi rockovou ukolébavku. Nejprve se představí šeptavé o-o-o-oh o-o-o-oh, následuje zpěv a poté se s hraním přidává zbytek kapely. Konec je opět přehlídkou klidné melodie, která je pro usínání jistě příjemná.

Jeden z nejtvrdších a nejvymazlenějších songů desky se jmenuje Better off Dead. Vymlácené paličky od bicích, řezání do strun basové a elektrické kytary a vykřičenost Iana zde velmi připomínají tvorbu P.O.D. či Papa Roach. Jednu z dalších rychlovek přináší kapela v počinu Heart on Loan. Ta nachází svou sílu převážně v části s bicími a v popových zpěvech. V prvních desítkách sekund u Can't Get Enough můžeme slyšet něco jako orchestr. Velmi jemné smyčce připomínají spíše pohlazení strun, než kdejaké zběsilé fidlání. Následně se však skladba jako mávnutím kouzelného proutku promění na rockovou pohodovku, u které posluchač vydechne úžasem.

Weapons nabízí skladby, jež často splývají jedna v druhou. Povětšinou se jedná o baladické a klidnější melodie. Což trochu odporuje nálepce kapely, která hlásá cosi o posthardcoreu. Nová deska by teda mohla nabídnout poněkud více tvrdších kousků. Vyzdvizhnout by se však rozhodně měly zpěvy, ať už sborové či sólové, které se mohou chlubit patřičným citem, s nímž byly stvořeny.

Lostprophets - Weapons

Bring ‘Em Down, We Bring an Arsenal, Another Shot, Jesus Walks, A Song for Where I’m from, A Little Reminder That I’ll Never Forget, Better off Dead, Heart on Loan, Somedays, Can’t Get Enough, The Dead (Garage Sessions), Save Yourself (Garage Sessions), If You Don´t Stand for Something, You´ll Fall for Anything (Garage Sessions), Another Shot (Demo), Bring Em´ Down (Russell Bloc Party Remix)

66:18

Sony Music

duben 2012