15.07.2018 12:00

Nine Inch Nails na svém novém EP Bad Witch oprášili svůj starý styl

Industrialmetaloví Nine Inch Nails mají stále co nabídnout. V novém EP Bad Witch hrají jako ve svých počátcích.

Poslední počin kapely Nine Inch Nails, Add Violence, vyšel před rokem. EP Bad Witch je od něj velmi rozdílné. Je agresivnější, tvrdší a připomíná starší tvorbu skupiny. Obsahuje více ambientních zvuků a melodií. Ty jsou sice jednoduché, ale přehršel zvuků a tónin, které v písních slyšíme, dohromady odvádí pozornost nejen od textu, ale i od samotné melodiky.

Nové EP o šesti skladbách od industrialmetalových velikánů Nine Inch Nails připomíná staré písně kapely. Texty jsou naplněny vnitřními otázkami týkající se existenciálních témat – například existence Boha v písni God Break Down the Door, degenerace lidstva moderní technikou a podobně. Tento typ textů je pro Nine Inch Nails typický již od jejich vzniku v roce 1988.

Skladba Shit Mirror je toho příkladem. Jedná se o velmi zajímavou píseň, ve které frontman Trent Reznor zpívá „new world, new times, mutation, feels all right (nový svět, nová doba, mutace, vypadá to dobře)". Naráží zde na téma vývoje lidstva. V této myšlence pokračuje i ve skladbě Ahead of Ourselves, kde zpívá „did you ever get that feeling? Man, I can't seem to shake it, not quite as clever as we think we are (už jsi měl někdy ten pocit? Člověče, nemůžu se ho zbavit, nejsme tak chytří, jak si myslíme)". Tento typ textů ke skupině už zkrátka patří.

Melodie jsou plné hrubých riffů, které místy připomínají starý britský punk. Téměř všechny písně na EP jsou prosyceny strojovými zvuky, ocelově futuristickou náladou a šepotem, který střídá jekot zpěváka Reznora.

Ze všech skladeb na EP Bad Witch vyzařuje velmi silná energie. Nine Inch Nails zůstávají mladými a neurvalými a Trent Reznor je slyšitelně ve velmi dobré formě. Naproti tomu jsou skladby Play the Goddamned Part a I am Not From This World instrumentální. A opravdu znějí téměř jako z jiného světa. Může za to hra s ambientními zvuky, tóny a hlasy.

Celkově se dá deska Bad Witch ohodnotit velmi kladně. Je totiž drsná a nekompromisní. Zvláště oproti předchozímu albu je tento počin agresivnější. Nine Inch Nails v něm zdatně ukazují, že jsou pořád ve formě a stále mají co nabídnout. Bad Witch je něco nedefinovatelného, extravagantního a šíleného. A to právě pro jeho hru melodiky s naprostým chaosem.