11.01.2012 16:30

Rihanna se stala nejstahovanější světovou interpretkou v historii

Zpěvačka Rihanna je jednou z nejvyhledávanějších světových umělkyň. Její směsice R’n’B, dance, dancehallu a reggae v mnohých probudila nezkrotnou hudební vášeň. Barbadoská diva se tak velmi často umísťuje na předních místech hudebních žebříčků. Nyní dokonce pokořila horní hranici počtu stažených skladeb.

Rihanna své příznivce neustále překvapuje, sbírá jedno ocenění za druhým a láme rekordy. Nyní si na svůj účet připsala také titul digitálně nejprodávanější hvězdy. Od doby, kdy doslova vtrhla na hudební scénu, bylo zaznamenáno 47,5 milionu oficiálních stažení jejích skladeb. Tak vysoké číslo nezaznamenal v celé historii postmoderních médií ještě žádný umělec.

Díky tomuto vysokému číslu zpěvačka naprosto ovládla hudební svět a nechala za sebou takové hudební ikony, jako jsou Black Eyed Peas (42,4 milionu stažení) nebo Eminem, který za hip-hopovou kapelou zaostává pouze o sto tisíc. Čtvrté a páté místo obsadily Lady Gaga a Taylor Swift, jejichž čísla nespadla pod 41 milionů. Desítku nejstahovanějších interpretů uzavírají Katy Perry, Lil Wayne, Beyoncé, Kanye West a Britney Spears.

Rihanna si zanedlouho podmaní celý hudební svět

Třiadvacetiletá Rihanna se ve světě hudby pohybuje odmalička. Již na střední škole založila své vlastní hudební trio. Do divoké džungle hudebních velikánů se ale dostala až v roce 2005, kdy vydala své první studiové album Music of the Sun. Budoucnost jedné z nejposlouchanějších světových zpěvaček ji však předpověděla až předělávka skladby Umbrella, kterou Rihanna natočila v roce 2007.

Kromě nejvyššího počtu stažených skladeb se barbadoská zpěvačka může pyšnit mnohými dalšími úspěchy. Její jméno bylo zařazeno na seznam umělců, kteří měli během své kariéry nejvíce hitů číslo jedna v hitparádách. Rihanna se se svými jedenácti singly vyrovnala s Whitney Houston a již přeskočila Janet Jackson nebo Stevieho Wondera. Více hitů měli jen Supremes, Madonna, Michael Jackson, Elvis Presley nebo Beatles.

Poslední hit We Found Love pro zpěvačku znamenal i další úspěch v podobě dvaceti skladeb, jež byly nejrychleji zařazeny do Top 10 žebříčku Billboard. Rihanna tohoto výsledku dosáhla za šest let a čtyři měsíce. Madonna na podobný úspěch musela čekat o pět let déle.

Přes veškeré úspěchy ale stále ještě existuje kategorie, která je pro Rihannu prozatím uzamčena na několik západů. Žádná z jejích písní se nikdy neobjevila samostatně na seznamu digitálně nejprodávanějších skladeb všech dob. Tento žebříček ovládají Black Eyed Peas s hity I Got a Feeling (7,68 milionu stažení) a Boom Boom Pow (6,2 milionu stažení). Velmi úspěšná je také Lady Gaga a její Poker Face (6,5 milionu stažení). Níže na seznamu se objevuje Adele s písní Rolling in the Deep (5,9 milionu stažení), Kesha se skladbou Tik Tok nebo I‘m Yours Jasona Mraze.