Vytisknout stránku
26.06.2019 14:50

Limetall na albu Znamení pokračuje v nastaveném směru k rozmanitosti

Vyděděnci z kapely Citron se rozhodli na svém druhém albu definitivně odstřihnout od minulosti a vzali to pořádně zgruntu. Samotnému vydání novinky tak předcházelo množství změn, nad kterými jsem chvílemi nechápavě kroutil hlavou.

K výrazné změně v kapele Limetal došlo na postu bubeníka. Lukáše Pavlíka totiž do svých řad zlákali Chinaski, a tak se Limetal museli poohlédnout po náhradě. Místo nakonec získala Veronika Mrázová. Volba to byla skvělá, protože Veronika je vskutku nesmírně talentovaná. Nutno jenom dodat, že ještě před vydáním Znamení se odebrala na mateřskou dovolenou a na její stoličku se dočasně posadil její manžel, Dalibor Mráz.

První ochutnávku v podobě pětipísňového EP Swingers Party vydali Limetal už před Vánoci. Jak se nakonec ukázalo, jednalo se o celou polovinu druhého alba. S největším překvapením ovšem kapela přišla na jaře, když si do názvu přidala jedno L a nyní se tedy nazývá Limetall. V rozhovorech změnu vysvětlují tak, že se chtějí ještě více odpoutat od minulosti, ale mně to osobně moc smysl nedává.

No nic, pojďme se věnovat samotnému albu. Limetall pokračují v nastoleném trendu co největší pestrosti a autorství skladeb si rozdělili tak nějak spravedlivě. Poprvé se zde jako skladatelka představí i Veronika Mrázová, a to hned v otvíráku Krutá včela. Jedná se o skladbu hravou, řekl bych až neposednou.

 

 

Po poslechu předcházejícího EP jsem se obával, zda skladatelská různorodost bude fungovat i na dlouhohrající desce. Mé obavy, že se deska takříkajíc rozpadne, se ovšem nenaplnily. Jistě, nahrávka má své vrcholy i slabší místa, ale drží pohromadě a nikdy zcela neopouští vody svého žánru. Je zábavné sledovat, jak kytaristu a takřka výhradního textaře Juru Šperla ani s přibývajícími šedinami neopouští fascinace sexem. A je radost slyšet, že Jaroslav Bartoň stále patří k české kytarové špičce.

Znamení je deska barevná, ač by minimalistický obal mohl paradoxně naznačovat opak. I když Limetall místy dál pokukují po mainstreamu (v písni Živý nás nedostanou dokonce využili služeb textaře Kryštofa a Chinaski Tomáše Rorečka), zůstává svébytnou rockově-metalovou formací, neustále testující hranice svých možností.

Poslední od Jirka Mimra