10.01.2012 13:00

Joe Bonamassa zahraje v únoru v Praze

Joe Bonamassa znovu zahraje v Praze Joe Bonamassa znovu zahraje v Praze wikipedia.org

V minulém roce navštívil Českou republiku kytarista nejmladší bluesové generace Kenny Wayne Shepherd a zahrál si zde hned dva koncerty. V novém roce ho bude následovat další hvězda stejného žánru. Do pražské Tesla Areny se chystá opěvovaný kytarista a zpěvák Joe Bonamassa.

Dnes čtyřiatřicetiletý Joe Bonamassa pochází z New Hartfordu v americkém státu New York. Narodil se rodičům, kteří vlastnili obchod s kytarami, takže byl Joe už od útlého věku stále obklopen muzikou. S pradědečkem hrával na trumpetu a s otcem na kytaru. V pouhých sedmi letech se běžně dostával k nahrávkám velikánů jako Guitar Slim, Jethro Tull nebo Crosby, Stills, Nash and Young.

Ve čtyřech letech dostal od svého otce první kytaru a v sedmi se již učil skladby Jimi Hendrixe a Stevie Ray Vaughana notu po notě. Svůj první veřejný úspěch si prožil v neuvěřitelných dvanácti letech. Joe si jako zázračné dítě zahrál před vystoupením B. B. Kinga. Poté běžně koncertoval s mnoha známými hudebníky. Založil také skupinu Bloodline, která sestávala z potomků slavných hudebníků – hrál v ní Waylon Krieger, syn Robbyho Kriegra z bývalých The Doors nebo Erin Davis, syn Milese Davise.

V roce 2009 vyprodal Royal Albert Music Hall, kde si zahrál s přizvanými muzikanty - Ericem Claptonem a Paulem Jonesem. Vydavatelsky je Joe velice aktivní, což potvrzuje deset vydaných alb. Kromě toho muzikant odehraje za rok okolo dva stě koncertů. Poslední deska s názvem Dust Bowl ve stylu blues-rock se na trhu ukázala v roce 2011 a nyní ji Joe živě představí i českému publiku.

Sólový suverén i spojující článek v silné čtveřici

Joe se nejen vymyká svým hráčským uměním na scéně (nejen) nejmladších bluesmanů, ale i jeho skladatelský talent nemá ve vodách tohoto žánru konkurenci. Ovlivnila ho řada starších muzikantů, které poslouchal z desek, ale také všichni, se kterými si během kariéry zahrál. Ve své hudbě propojuje tradiční bluesový rytmus ovlivněný britským blues, rockem i irskou hudbou.

Joe je také členem superskupiny Black Country Communion. Členové skupiny jsou také Glenn Hughes z Deep Purple, bubeník Jason Bonham z Led Zeppelin a klávesista Derek Sherinian, který hrával s Dream Theater a Billy Idolem.

V Praze se již Joe ukázala a zahrál v roce 2010 v Lucerně. Nyní zpěvák a kytarista Joe Bonamassa vystoupí v Praze v Tesla areně 28. února od 20 hodin. Vstupenky se pohybují v cenovém rozpětí 690 až 1790 korun.