27.02.2012 16:00

Cartonnage v Akropoli nepřekvapili. Vysoce profesionální show znovu lámali české hranice

Velký dort na příliš malém talíři. Tak by se dal nazvat koncert Cartonnage 25. února v Paláci Akropolis. Na hudební scéně figurují bezmála jedenáct let a již druhé, kritikou honorované album Curiously Connected vyvolalo řadu spekulací, zda jim český trh bude moci nabídnout kvalitní půdu pro adekvátní růst. Ostatně svým čitelným zvukem a precizními vizuálními show už nemusí nikoho přesvědčovat, že na světová pódia zkrátka patří.

Tuzemské posluchačstvo však stále ještě nedozrálo do fáze, aby nadčasovou dvojici dokázalo náležitě ocenit. I proto si možná Cartonnage pro zrealizování tradičního výletu do vesmíru vybrali právě pražskou Akropoli, jejíž intimní prostředí vstřebalo přesný počet příchozích. Tedy především jedince mužského pohlaví se zhruba pětatřicetiletým věkovým průměrem. Při pohledu na cudnou blondýnku v necudných, rudých šatech to ovšem příliš nepřekvapí. Vanda Choco ani tentokrát neshodila image porcelánové panenky na klíček, jež svým nasládlým hlasem vábí popu chtivé jednotlivce. A na první dávku inzulinu nemuseli příznivci čekat dlouho hned v úvodu dala Čoko okusit ze slibovaného jablečného koláče.

Apple Pie, zbrusu nový track Cartonnage, si mohli fanoušci poprvé vychutnat minulou středu na pražském rádiu Expres, live premiéru si však odbyl právě v Akropoli. Svižný singl diváky dle pozitivních reakcí evidentně oslovil; svou nenucenou lehkostí a uvolněností evokuje fantazijní nálady, a kdo ví, možná tak i aspiruje na hit letní sezóny. Než odhodíme teplé svršky, bude sice ještě chvíli trvat, Cartonnage ovšem už nyní nabízejí způsob, jak si čekání zpříjemnit. Počínaje uplynulým víkendem si totiž vyznavači kosmických tvarů mohou v rámci zbrusu nového merchandisu zakoupit neotřelé doplňky, které k současnému klipu Don´t Stop navrhla výtvarnice Jolana Hršelová.

Zatímco Vanda po Akropoli roztírala marmeládu, Armin Effenberger dirigoval virtuální technologie. Co singl, to efektivní projekce, jež vtáhla diváka hlouboko do svých útrob a napomohla tak intenzivnějšímu vnímání písňového příběhu. Vizuální atraktivita je silnou doménou electro-popového dua, a stává se tak jejich živnou půdou v zemi, kde se využívání multimediálních technologií jako přidané hodnoty živých vystoupení nachází stále ještě v plenkách.

Po stopách vzdálených galaxií se ale Cartonnage během večera nevydali sami. S provokativně monotónní This Mess We´re In se do teatrální show zapojili kluci z Republic of Two. Deprese mísící se s pocitem bezmoci se s nástupem naléhavých mužských vokálů prohloubila na maximum a za doprovodu Vandina hypnotického slabikování zvěstovala blížící se výbušnou extázi. Společně také nabídli taneční verzi tracku Move. Před příchodem druhého hosta se ovšem v sále rozhostilo zvláštní mrazení.

Nebezpečí bylo nablízku a Vanda s Mathieuem z A Banquet v tom publikum utvrdili. Za podpory mužského elementu nabyla I Smell Danger hřejivého, až lehce erotického rázu. Stejně jako u následujícího remixu Dark Streets, pocházejícího z ípíčka Kiss The Night!, odložil Mathieu kytaru a ukázal se především v nižších polohách. Frontman ostře sledované, mladé kapely disponuje kvalitním hlasovým fondem, jehož síla tkví ovšem v hladinách vyšších. V pronikavém pěveckém hávu Vandy se tak jeho part zbytečně utopil.

Nepřehlédněte fotogalerii z vydařeného koncertu Cartonnage

Synth-popový koktejl pro únorovou sobotní noc namíchali Cartonnage z veškeré dosavadní tvorby. Zazněla tak například éterická balada Brand New Day, koketní Electro Gastronomique či progresivní Attention Please. Speciálně se také představila identická bubenická dvojčata Jiří a Ondřej Veselí, kteří si za osvěžující rytmickou sekci zaslouží palec nahoru. Vanda s Arminem poskytli fanouškům v Akropoli opět něco ze své vysoce profesionální práce, jež sahá na hranice světovosti.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.