×

Varování

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 992
JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 994
Vytisknout stránku
03.04.2017 15:00

Festival Mladí Ladí Jazz zahájil japonský experimentátor BigYuki Doporučeno

Osmý ročník festivalu Mladí Ladí Jazz byl zahájen hudebními experimenty takřka až extravagantního charakteru. Kromě avizovaného BigYukiho se představila na festivale i mladá česká kapela Bert & Friends.

Ta překvapila asi zprvu nejvíce. Neboť kdy uvidíte recesistickou partičku hudebníků ve zvláštních kosmo-dinosauřích oblečcích zpívající písně s texty, za které by se nemusel stydět Michal David? Možná je to příliš krutý příměr, ale je pravda, že navzdory vtipné vizáži působila kapela poněkud okresně. Tedy, že by se nemusela bát vystoupit někde na vesnici, kde zrovna ten Michal David ten večer nestíhal být. Přijati by asi místo něj totiž byli.

Zpěvák se svým upraveným hlasem, kterému bohužel (bohudík?) nebylo často rozumět, kraloval celému uskupení úsměvně úchylné show, každopádně dá se jenom říci, že toto vše tu někde už bylo slyšet a vidět možná už v době, kdy začínala ABBA. Zkrátka kapela sice publikum příjemně rozehřála, ale o uměleckých kvalitách je lepší pomlčet, byť se jí nedá upřít, že zvukové koláže jejich písní jsou vcelku roztomilé a něco jazzového by se v tom asi najít dalo. Snad. Jako recese ale vcelku neškodné.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Vrcholem večera pak bylo vystoupení BigYukiho, který, jak již sám avizoval, má rád výrazné basy a bicí. O basy se staral sám, bicím kraloval jeho řízný spoluhráč Justin Tyson. Schéma BigYukiho skladeb je postavené většinou na výrazném groovu, do kterého srší různými zvuky a dosahuje tak poloh nejen jazzových, ale rovněž hiphopových. V pomalejších písních se naopak nebál jít až do tiersenovských nálad, což bylo po té často až přebasované náloži potřeba. Univerzálnost s jakou BigYuki přebíhá od žánru k žánru ukazuje, jak tenké jsou hranice v hudbě, a jak zajímavé a vlastně snadné může být skákání mezi nimi.

 

 

Zmínit je potřeba rovněž také kytaristu Randyho Runyona, který sice nedostával tolik prostoru, spíše zastával takřka rytmickou polohu, ale když už se pro něj našla správná chvíle, uměl si ji užít. BigYuki se tak Praze představil v dobrém světle a určitě se vyplatí sledovat, kam se tento mladý japonský umělec hodlá dál posunout. Jeho všestranný záběr totiž nevylučuje takřka nic. Festival Mladí Ladí Jazz tak byl zahájen poměrně překvapivou zvukovou koláží a můžeme se jen těšit na další překvapení, která nám pořadatelé připravili.

Poslední od Martin Faix