Hrát na suzafon je jako chodit aneb Mad Skillet v Jazz Docku Doporučený

Právě tak, jak stojí v úvodním nadpisu, charakterizoval hru na tento zajímavý nástroj Kirk Joseph, suzafonista kapely Mad Skillet aneb v překladu Šílené pánvičky, která vystoupila v Jazz Docku.

Mad Skillet v Jazz Docku 15. 11. 2017 Mad Skillet v Jazz Docku 15. 11. 2017 Foto: Jakub Macháček/musicweb.cz

Čtveřice hudebníků tvořící kapelu Mad Skillet se potkala relativně nedávno na jednom jam session v New Orleans a to, že je toto uskupení opravdu velmi mladé, svědčí i fakt, že prozatím nevydalo žádnou desku. Jak ale zmínil v průběhu večera John Medeski, nemělo by to trvat již moc dlouho. I když by zvučné jméno Johna Medeskiho evokovalo to, že právě on bude leaderem uskupení, nebylo tomu tak. Každý z hudebníků působil velmi svébytným dojmem a z velké části koncert připomínal v tomto ohledu právě spíše jam session, ze kterého kapela vznikla, než klasický koncert. Rozhodně se tedy nejednalo akademický přednes skvělých hudebníků, ba naopak. Navíc stylový záběr jednotlivých muzikantů sliboval pestrý hudební zážitek.

Kromě Johna Medeskiho, který ovládal ať už zvlášť, a nebo i dohromady, místní křídlo a hammondky, byl v podobě dalšího harmonického nástroje na pódiu přítomen i kytarista William Bernard, který je ve zdejších jazzových vodách dosti známý. Naopak další dva členové kapely byli pro drtivou většinu posluchačů zcela novými jmény a to i přesto, že spolu působí v poměrně známé kapele Dirty Dozen Brass Band. Jsou to suzafonista Kirk Joseph a bubeník Julian Addison. Právě přítomnost suzafonu jako basového nástroje dává kapele Mad Skillet velmi netradiční vzezření a to ať už po hudební, tak i optické stránce.

Konkrétně nekonkrétní zvuk suzafonu navíc Kirk Joseph často okořenil octaverem a nebo wah-wah pedálem a to zejména v okamžiku, kdy hrál sólo. Bubeník7 jmedeski jzd 151117 Julian Addison, sympatický, skromný a velmi talentovaný hudebník, pak o svých kvalitách přesvědčil za celý večer mnohokrát a jeho sólo se štětkami rozhodně patřilo k jednomu z vrcholů celého večera.

Koncert jako takový byl rozdělen, jak je už v Jazz Docku zvykem, na dvě části, které byly ovšem velice rozdílné. To, jestli důvod této odlišnosti spočíval v čistě náhodném a nebo promyšleném vývoji večera, a nebo tomu pomohly povzbuzující látky, zajištěné v průběhu přestávky několika účastníky koncertu, je těžké říct, ale faktem je, že první polovina, řekněme dosti zvukově a hudebně tradiční a založená hodně na zvuku Medeskiho hammondek, byla vystřídána částí zvukově a hudebně velmi netradiční. Na pódiu se často děly věci, které hraničily místy až s volnou improvizací. Zejména kytarista Will Bernard a John Medeski využívali velmi netypické zvuky svých nástrojů a sóla hudebníků často probíhala jen ve dvou – zmiňme například úžasně gradované sólo Johna Medeskiho a bubeníka Juliana Addisona. Mnohem odvážnější byl ve druhé polovině i kytarista Will Bernard, který nezapře své hluboké bluesrockové kořeny, ale který s přehledem dokáže hrát i hodně za roh. Koncert kapely končil okolo půlnoci a zanechal za sebou nadšený, téměř zcela zaplněný sál pražského Jazz Docku.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Další kroky kapely Mad Skillet bude patrně velmi zajímavé sledovat a snad povedou opět a co nejdříve i do České republiky.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Nick Schnebelen Band, Bounty Rock Café, Olomouc, 18. 10. 2019

    Špičkový americký kytarista Nick Schnebelen, kterého jsme viděli v r. 2017 jako jednu z hvězd na šumperském Blues Alive se na svém turné zastavil i v Olomouci. Adam Syrovost jeho bluesové kytary i parádní vokální přednes uchvacuje fanoušky bluesového a bluesrockového žánru po celém světě. V březnu 2019 spatřila světlo světa jeho sólová deska Crazy All by Myself, s níž je momentálně na turné. Společně s bubeníkem Adamem Hagermanem a sošným baskytaristou Cliffem Moorem předvedli i v olomouckém Bounty Rock Café parádní koncert, ze kterého přinášíme fotoreport.

  • Festival Kytara napříč žánry představí špičkové kytaristy tří kontinentů

    Kytara je nástroj nepřeberných možností, které bez ohledu na stylové a jiné kategorie mapuje již 22 let festival Kytara napříč žánry. V sobotu 19. října jej otevře v pražské Písecké bráně australský kytarista Joe Robinson a 27. listopadu jej uzavře koncert čtyř mladých kytaristek - Christie Lenée z USA, Karlijn Langendijk z Nizozemí, Judith Beckedorf z Německa a Mileny Šolcové z ČR, které vystoupí v rámci MusiSHEans Guitar Tour 2019.

  • Rozhovor s Aronem Mellergårdhem: Před koncertem nejradši spím

    Švédská jazzová kapela Dirty Loops zavítala při svém turné i do pražského klubu Roxy. Před vystoupením se redakci musicweb.cz rozpovídal bubeník Aron Mellergårdh o životě bubeníka, kapele, i o tom, že se rád před vystoupením prospí. 

  • Foto: Laura Mvula, Forum Karlín, 15. 10. 2019

    Metaforicky bývá nazývána Ninou Simone moderní doby – styl její hudby mísí soulové, jazzové a R&B prvky způsobem, který má blízko k současné hudební univerzálnosti. Debutové album Sing to the Moon z roku 2013 poukázalo na její mimořádný talentu, následující deska The Dreaming Room z roku 2016 upevnila pozici Laury Mvuly jako zásadní umělecké osobnosti, již je dobré sledovat. My vám přinášíme fotoreport z koncertu v rámci festivalu Struny podzimu.