sobota, 25 únor 2017 07:00

Saxofonista Wendel zahrál v Praze s kvartetem Ben Wendel Group

Napsal(a)
Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Foto: Kamil Košun/musicweb.cz

V rámci volného cyklu Jazz čtyř kontinentů vystoupil ve čtvrtek v pražském Jazz Docku jeden z nejvýraznějších saxofonistů současnosti, Ben Wendel. Hudebník představil pražskému publiku svůj nejnovější projekt Ben Wendel Group.

Zdá se, že jednačtyřicetiletému Kanaďanovi se v profesním životě daří, na co sáhne. Nejenže se jedná o výjimečného multiinstrumentalistu, navíc o sobě pravidelně dává vědět, pokaždé s jiným projektem. Je členem kapely Kneebody, jež byla v roce 2009 nominována na ceny Grammy za interpretaci skladeb Charlese Ivese. Velký ohlas hlavně ze strany hudební kritiky sklidil jeho rozsáhlý cyklus Seasons, dvanáct autorských kompozic dedikovaných rozličným hudebníkům, z nichž jmenujme například Joshuu Redmana, Erica Harlanda, Shai Maestra, Marka Turnera a další.

Nyní koncertuje s vlastním kvartetem nazvaným Ben Wendel Group. V loňském roce vydal album What We Bring, na kterém pracoval s trojicí Gerald Clayton (Wendel Claytonovi mimo jiné produkoval na Grammy nominované album Life Forum z roku 2013) – Joe Sanders – Henry Cole. Do Jazz Docku přijel zahrát v odlišné, ale ne neznámé sestavě – s pianistou Shai Maestrem, kontrabasistou Harishem Raghavanem a kolegou z Kneebody, bubeníkem Natem Woodem.

 

 

Jádrem večerního programu byly již výše zmíněné skladby z Wendelova aktuálního alba What We Bring. Základními principy, které Wendel uplatňuje ve svých kompozicích, jsou práce s jednoduchým motivem a jeho postupná variace a umocnění, absolutní souhra sólového saxofonu s rytmikou (obzvlášť v jednohlasých pasážích) a časté zvraty, proměny stylu, kdy uhlazenost vystřídá precizní groove a rytmické hříčky. Přestože Wendel čerpá z odkazů klasické i populární hudby, je osobitý a cituje minimálně. Nicméně jeho dřívější tvorba a tvůrčí postupy se promítají i do nejnovějšího počinu – v tématech skladeb nebo improvizačních linkách pozorný posluchač pozná motivy z cyklu Seasons, dokonce jednu z kompozic přepracoval a použil na album What We Bring (původní November nahraná s Aaronem Parksem, kterou přejmenoval a použil jako Fall).

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Wendel publikum nadchnul hráčsky – bezvadnou technikou v rejstříku i mimo něj - i vtipným průvodním slovem, ale i jeho spoluhráči si právem vysloužili patřičné ovace. Kapela funguje v obměněné sestavě, je na místě napsat, že ačkoli se jedná veskrze o sólový počin, každý ze sidemanů do něj vnáší něco trochu jiného, což publiku bylo umožněno porovnat oproti studiovým nahrávkám. Možná právě z toho důvodu Wendel zvolil pro tento lehce proměnný projekt název Ben Wendel Group.

Další články

  • Foto: Blues Alive, Šumperk, 16. 11. 2019 Foto: Blues Alive, Šumperk, 16. 11. 2019

    Poslední večer byl vyvrcholením třídenní bluesové jízdy a neztratil tempo vysoce nestavené laťky z předchozích večerů. Zahájení patřilo polským Silesian Hammond Group a pak se do toho opřel skvělý mladý americký kytarista Noah Wotherspoon se svým bandem. Malý vzrůstem, ale velký svojí perfektní kytarovou hrou. Trochu zklidnění přinesl písničkář Zach Day, ale po něm se spustila bluesrocková smršť skupiny Catfish, jejíž výrazný zpěvák a kytarista Matt Long se tu pěkně odvázal! Závěr patřil asi největší hvězdě festivalu Kenny Nealovi, který nadchl všechny fandy blues a s poslední skladbou si s ním přišli zahrát i předchozí kytaristé večera, který skončil tímto velkým jam sesion na hlavní scéně. Přinášíme tedy poslední fotoreport z tohoto bluesového maratonu v Šumperku.

  • Soutěžte o voucher na nákup not v hodnotě 500 Kč Soutěžte o voucher na nákup not v hodnotě 500 Kč

    Učíte se nebo hrajete na nějaký hudební nástroj a chcete se naučit zahrát vaši oblíbenou píseň od známého interpreta? Blíží se Vánoce, pro hudebníky jsou noty od supernoty.cz ideálním dárkem pod stromeček. Tak neváhejte a soutěžte s redakcí musicweb.cz!

  • Lizz Wright zahájila Blues Alive 2019 Lizz Wright zahájila Blues Alive 2019

    Třídenní oslava "dvanáctky", šumperský festival Blues Alive, vkročil svým čtyřiadvacátým ročníkem na práh významného jubilea. Zatímco minulý ročník byl poznamenaný jedním z nejlepších programů poslední půldekády a euforií z pár hodin čerstvého příslibu prestižní ceny Keeping the Blues Alive, ten letošní dával ve vzduchu cítit klidnější tempo a pokoru k udělenému ocenění.

  • Sting zamíří do Slavkova u Brna Sting zamíří do Slavkova u Brna

    Zpěvák a baskytarista skupiny The Police, která sklízela největší úspěchy v 80. letech, se příští rok v létě vrátí do Evropy se svou koncertní show nazvanou My Songs. V červenci 2020 toto turné nemine ani Českou republiku.

Další podobné články

var sklikData = { elm: "sklikReklama_57358", zoneId: 57358, w: 728, h: 90 };