středa, 02 prosinec 2015 10:50

Zaz ohromila Prahu Doporučený

Napsal(a)
Zpěvačka ZAZ na koncertě v Praze Zpěvačka ZAZ na koncertě v Praze Foto: Jakub Macháček, musicweb.cz

Poslední dva listopadové večery připadly ve Foru Karlín francouzské zpěvačce ZAZ, která přijela, aby se svou kapelou propagovala své třetí CD Paris. Koncert byl kromě skvělé hudby pojat i jako vizuální podívaná s projekcemi a kulisami.

Jelikož se původní nedělní jediný koncert 29. listopadu podařilo rychle vyprodat, pořadatelé po dohodě s umělci otevřeli druhý termín, a to v pondělí 30. listopadu. Začátek koncertu byl psaný na osmou hodinu večerní, ale v tu dobu stála před Forem Karlín několik desítek metrů dlouhá fronta lidí nedočkavě čekajících na vystoupení.

Avšak aby se tou dobou již příchozí diváci nenudili, vystoupil mladý zpěvák Ondřej Ruml, jehož představení je naladilo na příjemnou atmosféru. Na závěr předvedl skvělý nápad pro pobavení, který uvedl jako píseň, kde mu vypomůžou dvě maďarské sopranistky. Poté nahrál na looper písničku Skákal pes přes oves a pustil ji obrácenou tak, že připomínala maďarskou píseň. Do toho pak nahrál basovou linku, bicí, a hlasy ženského sopránu, což působilo opravdu vtipným dojmem. Ondřej Ruml sklidil velký potlesk a poté již přenechal prostor zpěvačce ZAZ.

Koncert, kvůli kterému lidé přišli, začal o deváté hodině večerní a to písní z nového alba Paris. Kapela stála za průsvitným černým plátnem, na kterém se objevovaly bílé projekce do rytmu a nálady písně. První projekce byli zejména vytvořeny k nástrojům hráčů a zobrazovaly „vlny“ zvuku, které se linuly z nástrojů ven. I druhá píseň, s bílou projekcí Paříže a bazilikou Sacré-Coeur začala za černou clonou, v půli se však roztáhla a ZAZ vystoupila v černých kalhotech a saku s bílou košilí do popředí.

Podívejte se na fotogalerii z koncertu

Složení doprovodné kapely se skládalo z bicích, basové kytary, dvou kytar, kláves, akordeonu a trumpety. Zvuk kapely výrazně podpořil atmosféru staré Paříže, zejména při písničkách z třetího alba, jež je šansonově založené. Pro změnu barev a nálad ZAZ prokládala koncert „starými" písněmi z prvního i druhého alba, jež vnesly do představení živost. Zároveň se měnily i projekce na zadním plátně, ty se staly barevnými.

O ZAZ rozhodně můžeme říct, že ví, jak má udržovat náladu v sále. Střídala emocionální a pěvecky náročné písně pomalejšího rázu založené na doprovodu méně nástrojů s živými řekněme festivalovými písněmi, při nichž burcovala lidi a sama tančila na pódiu. Stejně jako byly pasáže určené pro zpěv, tak nastaly instrumentální části, kdy měla sólo celou píseň trumpeta. Těchto chvil využila ZAZ k tomu, aby odešla ze scény a převlékla se. Jako druhý svůj kostým zvolila modré plesové šaty, v nichž vypadal opravdu půvabně. V poslední třetině se převlékla ještě jednou, a to do černých pohodlných kalhotošatů.

 

 

Koncert, jež trval přibližně hodinu a půl, zahrnul ochutnání z celé dosavadní zpěvaččiny tvorby a nepřišel ani o hity jako Je veux, Le Long De La Route či Les Passant. Snad jedinou nevýhodou bylo, že se nebylo kam posadit. Lístky byly prodávány jen na stání a vzhledem k tomu, že se mezi diváky mohli nacházet starší lidé, či se někomu mohlo udělat mdlo, nebylo, kde si odpočinout.

Sledujte jazz a blues na Facebooku:
 

Jinak koncert dopadl snad i díky ostražité kontrole před vstupem do Fora Karlín vydařeně. Celkové vystoupení zanechalo hezký dojem, ať již díky samotné zpěvačce, její výborné kapele, dobré atmosféře, či doplňujícím prvkům, jako byly projekce či kulisy. Snad se zpěvačce v Praze líbilo a navštíví nás v příštích letech s novými písněmi.

Další články

  • Struny podzimu přinesly výjimečné hudební zážitky Struny podzimu přinesly výjimečné hudební zážitky

    Mezinárodní hudební festival Struny podzimu 2019 je minulostí. Ve středu jej zakončil koncert hip-hopových legend De La Soul. Dramaturgie letošního ročníku doslova naplnila neoficiální podtitul „od Bacha po hip-hop". Bachovy suity totiž zazněly v podání violoncellisty Jiřího Bárty jen pár dní před hip-hopovou party v režii De La Soul. Jak široké hudební spektrum se mezi těmito póly rozprostírá, dokumentovalo dalších osm hudebních večerů, během nichž se publiku představili jazzmani Charles Lloyd, Fred Hersch, Lionel Loueke a Luboš Soukoup, soulová zpěvačka Laura Mvula, soudobou hudbu reprezentující JACK Quartet, Michael Gordon společně s Mantra Percussion a osobnost domácí hudební scény, písničkář Jiří Suchý.

  • Blues Alive završil koncert Kennyho Neala s jeho bratry Blues Alive završil koncert Kennyho Neala s jeho bratry

    Bluesová plejáda v Šumperku dospěla. K poslechu bylo poslední den mnohé, repertoáry interpretů byly stejně pestré jako jejich vlastní životní osudy, o nichž nejen blues tak rádo vypráví.

  • 24. Mezinárodní festival jazzového piana nabídne přehlídku hráčské originality 24. Mezinárodní festival jazzového piana nabídne přehlídku hráčské originality

    Program již 24. ročníku MFJP je tradičně pestrý. Královské klavírní disciplíně bude věnováno osm různorodých sólových recitálů špičkových hudebníků tří kontinentů, které proběhnou během čtyř pražských večerů v termínech od 25. listopadu do 18. prosince. Těšit se můžeme na umělce jako Sunna Gunnlaugs, Andreas Ulvo, Greg Burk či Chris Gall. Že i letošní MFJP bude mimořádný, naznačil ostatně už jarní prolog festivalu v režii Larryho Willise. Po setkání s legendou jsou na řadě koncerty talentů na vrcholu sil.

  • Blues Alive v H-Clubu: Pod střechou melodií Blues Alive v H-Clubu: Pod střechou melodií

    K pátečnímu, druhému a zároveň prostřednímu dni festivalové přehlídky Blues Alive v jesenickém podhůří neodmyslitelně patří i odpoledne strávené v podkroví šumperského H-Clubu. Zdejší prostor s výhledem na koleje místního nádraží tradičně hostí interprety komornějšího projevu, lakájícího k nabytí sil před hlavním programem. Letos střešní trámoví rezonovalo silněji, než tomu bývá zvykem. Oba účinkující totiž disponovali energií, která se netajila ambicí posluchačovu pohodu narušit.

var sklikData = { elm: "sklikReklama_57358", zoneId: 57358, w: 728, h: 90 };