CD: Kryštof po třech letech vydali desku. Album roku?

Oprašte tlačítko repeat na svých přehrávačích, protože album Inzerát z přístroje vyndáte až za hodně dlouho, pokud vůbec. Richard Krajčo a jeho parta opět dokazují, že na tuzemském hudebním poli mají své místo.

Kryštof - Inzerát Kryštof - Inzerát Zdroj: oficiální stránky kapely

Skupina Kryštof v říjnu vydala očekávanou desku, kterou nazvali Inzerát. Samotnému albu předcházel stejnojmenný singl, který se usadil v éteru nejedné rozhlasové stanice, a videoklip permanentně přehrávaný hudebními TV i na internetu. Podle slov kapely je Inzerát nejlepší deskou, jakou kdy kapela vydala. Deska vznikala pod taktovkou Yarona Fuchse (spolupracoval s Bobem Dylanem, Annie Lenox, Mobym a dalšími).

Klavírek zahajuje celou tuto podívanou pro uši ve skladbě Římská. Postupně se, jak je tomu zvykem, přidávají i další nástroje a samozřejmě zpěv Richarda Krajča. Hned v první písni si posluchač začne užívat slovních obratů zpěváka a autora textů. Kdo jiný by totiž pověsil na prádelní šňůru své sny?

Album obsahuje dárek v podobě instrumentálního orgasmu

Druhým trekem je aktuálně hodně vytížený Inzerát, následován třetím, nazvaným Křídla z mýdla. V Křídlech se Kryštof rozrůstají poprvé o druhého zpěváka, kterým není nikdo jiný než ostravský patriot Jaromír Nohavica. Pro zimní zasněžené večery je song jako dělaný. Všudypřítomné vločky, františky vonící po pokoji, svařené víno a Křídla z mýdla. Pro zajímavost, trojka je jedním z nejdelších kousků na celém disku.

Jako v kavárně kdesi u Paříže začíná další hudební paráda. Harmoniku vystřídá trumpeta, saxofon a další verbální kulomet z úst Richarda Krajča, který v refrénu opakuje velice chytlavé: „Zatančím, s tebou si zatančím…“ Ostatně proč ne, když Zatančím se jmenuje i samotná píseň? Na zástupce klasických Kryštofů může být pasován singl Parapet, ve kterém se hledá pastelkový svět při pádu ze třicátého patra. Jednou z nejpomalejších písní na Inzerátu je V peřinách. Pro někoho bude zřejmě překvapením záměna slova v refrénu, která se ale nabízí. Místo spáči přijde to, co každý posluchač prostě čeká už od prvních refrénových chvil.

Třešničkou na digitálním dortu je další spolupráce. Jeden ze současných nejpopulárnějších hudebníků u nás dodává poslední Cestě šmrnc. Tomáš Klus a Richard Krajčo – to je dvojka, které to opravdu pěvecky sluší. Doufejme, že je spolu potkáme také na pódiích. Třeba už zanedlouho.

Na přebal CD by se ale příště mělo tisknout jakési upozornění stejně tak, jako na krabičky cigaret. Inzerát totiž obsahuje též dárek v podobě instrumentálního orgasmu. A pro některé třeba i několikanásobného.

• Interpret: Kryštof
  • Název: Inzerát
  • Skladby: Římská, Inzerát, Křídla z mýdla (feat. Jaromír Nohavica), Zatančím, Parapet, Po kouscích, V peřinách, Ze scénářů, Čím víc vím, Cesta (feat. Tomáš Klus)
  • Čas: 41:42
  • Datum vydání: 15. říjen 2012
  • Vydavatel: Universal Music
  • Hodnocení: 100 %

Zámeckou zahradou na Sychrově se v sobotu večer vznášely čarovné tóny Andersonovy flétny. Vystoupila zde totiž v rámci oslav 50 let od svého vzniku legendární britská folkrocková skupina Jethro Tull. Zámek Sychrov spolu se zapadajícím sluncem vytvořil pro tento koncert ideální kulisu. I přes to, že se na koncertě nesměly pořizovat fotografie, pár snímku jsem pro vás přece jen vyfotil.

• Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.

Michal Pavlíček vystoupil v červnový večer pod širým nebem v příjemném prostředí Střeleckého ostrova se svou kapelou ve složení Miloš Meier - bicí, Martin Ivan - basa, Michal Nejtek – klávesy. Představili zde skladby z právě natáčeného sólového alba Michala Pavlíčka Pošli to tam, které vyjde v září u Warner music. Začátek koncertu obstaral smyčcový Pavel Bořkovec Quartet, který v instrumentální podobě předvedl skladby od Rolling Stones, Black Sabbath a Pražského výběru. pak již přišla chvíle pro Michala Pavlíčka a jeho kapelu.

Výtečná práce se zvukem na kterou jsme u něj již zvyklí a precizní instrumentální výkony ovšem bez samoúčelného exhibování, zato procítění a emoce v každém tónu a akordu. Po skladbách z připravované desky již publikum vřele přivítalo Báru Basikovou kterou pamatujeme po boku Michala Pavlíčka v legendární kapele Stromboli od které zaznělo několik skladeb. Poté se opět připojil Pavel Bořkovec Quartet  kterým kapela zahrála dávnou skladbu Pražského výběru Olda je přítel můj, dále pak kapela zahrála v instrumentální podobě písničku Villa Ada od Stromboli spolu s hostem - houslistou Janem Mráčkem. Dalším hostem byl energický Matěj Ruppert s kterým vypálil Michal Pavlíček a jeho parta dvě písně od Matějovi domovské kapely Monkey Business. Večer završil symbolický duet Michala. Pavlíčka s Bárou Basikovou Veliké Lalulá

Ve středu 13.6. vystoupil na pražském letňanském letišti legendární Ozzy Osbourne, který se zde rozloučil s českým publikem. Před samotným Ozzym zahráli hned tři „předskokani“. Jako první se představili španělští heavymetaloví hudebníci Lords of Black. Hned po nich následoval sólový projekt zpěváka z Korn Jonathana Davise. V neposlední řadě vystoupila americká superskupina Hollywood Vampires, která v čele se zpěvákem Alice Cooperem, kytaristou Joe Perrym a Johnny Deppem sklidila zasloužené ovace. Závěr večera již patřil samotnému Ozzymu, který během 90 minut přehrál své největší hity. Podívejte se na fotografie, které byly pořízeny přímo z kotle pod pódiem.