Fotoreportáže

Další ze skvělých hudebníků, kteří zahráli na brněnském Jazz festu, byl americký trumpetista Keyon Harrold. Na fotogalerii z klubu Cabaret des Péchés se můžete podívat zde.

Kuroda patří k hráčům, kteří podobně jako Miles Davis neustále zpochybňuje žánrové hranice, a každým albem svůj styl posouvají do nových teritorií. Čerpá z funku, soulu, i rytmické údernosti hip-hopu. Z pražského koncertu tohoto umělce vám přinášíme fotoreport.

V sobotu 9. března vystoupila v pražském Lucerna Music Baru americká blues-rocková diva Sari Schorr. Doprovodnou kapelu tvořili brilantní kytarista Ash Wilson, bubeník Lee Morris a baskytarista Chris Cliff. Na fotografie z tohoto unikátního koncertu se podívejte níže.

V Jazz Docku vystoupil původem iránský skladatel, kytarista, aranžér, kurátor a hudební režizér Mahan Mirarab se svou kapelou. Hudba Mahana Miraraba mluví upřímnou řečí. Spojuje evropskou komorní hudbu se současným jazzem, a za pomoci této fúze se snaží vytvořit jedinečnou interpretaci íránské klasické hudby. Jako představitel nové generace migrujících hudebníků v Evropě rozšiřuje zvukové hranice hudební scény a zasazuje se o větší rozmanitost a kvalitu. Jeho cílem je představit blízkovýchodní kulturu ve spojení s jazzem, a oba světy zasadit do nového kontextu. Skladby Mahana Miraraba odrážejí bohatý hudební slovník a hluboké znalosti různých stylů. Jazz pro něj není jen hudba, ale filozofie ztělesňující identitu a solidaritu. Přináší silné vlivy ze svého kulturního prostředí a prostřednictvím jazzu nachází svůj vlastní jedinečný přístup, který překračuje tradiční konvence. V roce 2022 vystoupil na více než 70 koncertech po celém světě a vydal své zatím poslední album "Say Your Most Beautiful Word". Mahan Mirarab – kytara, comp; Mona Matbou Riahi – clarinet; Golnar Shahyar – zpěv; David Six – piáno; Martin Berauer – baskytara; Amir Wahba – bicí.

Zpěvačka a též herečka Meral Polat se narodila v Nizozemí, kam se její rodiče přistěhovali z Turecka za prací. Tradice kurdské lidové hudby zazněla v Paláci Akropolis 6. března a my vám z koncertu přinášíme fotografie.

Vyprodaný Jazz Dock si úterní večer naprosto podmanila new yorská zpěvačka, nominovaná na cenu Grammy, Catherine Russell. Jako dcera průkopnických a legendárních hudebníků, pianisty, skladatele a aranžéra Luise Russella a baskytaristky a zpěvačky Carline Rayové, se Catherine Russell narodila do jazzové rodiny. Začala profesionální kariéru v sedmi letech, kdy poprvé vystoupila na jevišti jako tanečnice v souboru Katherine Dunhamové, který čtyři sezóny účinkoval v Metropolitní opeře v představení Aida. Poté, co s vyznamenáním absolvovala Americkou akademii dramatických umění, měla to štěstí spolupracovat mimo jiné s Davidem Bowiem, Steely Dan, Cyndi Lauper, Paulem Simonem, Jacksonem Brownem, Michaelem Feinsteinem, Levonem Helmem, Wyntonem Marsalisem, Dr. Johnem, Rosanne Cash, Toshi Reagon a Carrie Smith. Při výběru repertoáru pro své nové album se inspirovala takovými osobnostmi jako Billie Holiday, Nat King Cole, Luis Russell, Betty Carter, Kay Starr, Joe Liggins, Earl King, Jack Teagarden, Helen Humes, Frank Sinatra, Dakota Staton, Henry red Allen a Louis Armstrong. V této hudbě se zpěvačka pohybuje jako ve starých známých vodách. Zpívá jazykem, který je pro ni přirozený, a prohlubuje tak odkaz kořenů jazzu a blues. Její procítěný a emocemi nabytý zpěv a sóla jednotlivých muzikantů nezůstávali bez odezvy a nadšené alausy nebraly konce. Catherine Russell – zpěv; Matt…

Do pražského Fora Karlín zavítal britský zpěvák a kytarista James Blunt. Během pondělního večera zazpíval většinu svých starších hitů, ale představil i nové skladby z jeho poslední desky Who We Used To Be. Jako předkapela vystoupila také britská formace Tors.

Ve vyprodaném O2 Universu vystoupila americká zpěvačka a skladatelka lp (Laura Pergolizzi) se svou kapelou a hned od začátku to pořádně rozjela. Během večera odzpívala většinu svých hitů, ale zařadila i nedávno vydané skladby a nadšené publikum jí nechtělo z podia pustit. Jako předkapela vystoupila zpěvačka Vérité, která se poměrně neúspěšně pokusila rozehřát fanoušky LP.

Chicagský zpěvák, kytarista a skladatel Shawn James představil v Kasárnách Karlín své nové album. Shawn James, známý svým syrovým vokálním projevem a emočně nabitým repertoárem, který překračuje žánrové hranice, propojuje blues, Folk a soul s prvky rocku uhranul publikum Kasáren Karlín.

Poslední únorovou neděli patřilo brněnské Sono písním Petra Hapky. Vidět a slyšet jste tak mohli třeba Petru Hřebíčkovou, Naďu Válovou nebo Dušana Kollára. Na fotogalerii se můžete podívat zde.

Strana 1 z 176