neděle, 02 prosinec 2018 15:30

Debut Black Tiger přináší melodický rock nadnárodních kvalit

Black Tiger se mezi ostatními alby podobného žánru neztratí. Black Tiger se mezi ostatními alby podobného žánru neztratí. Zdroj: přebal alba

Olomoucká čtveřice Black Tiger si se svým debutem dala dost na čas. Bezejmenné album vychází dlouhých osm let od vzniku kapely. Začátečnické chyby na něm tedy chybí.

Nutno říct, že nové album není pro kapelu Black Tiger úplně první nahrávkou. Od svého založení v roce 2010 vydala již tři EP - All Over Night vyslali do světa hned v roce svého vzniku. Na následujících dvou (Road to Rock z roku 2013 a o dva roky mladším Songs From Abyss) již hostoval americký hudebník Dan Reed (Dan Reed Network). Ten svou stopu zanechal i na novince spolu se členy italské kapely Hungryheart Mariem Percudanim Joshem Zighettim, či Giuliem Garghentinim. Deska také v Itálii vznikla, konkrétně ve studiu Tanzan Music v Ospedaletto Lodigiano pod producentským dohledem Maria Percudaniho.

Black Tiger se zhlédli v melodickém rocku, přesněji v jeho odnoži zvané AOR, tedy Adult Oriented Rock. Jak lze odvodit již od tohoto názvu, jedná se o hudbu zaměřenou spíše na vyzrálejší publikum výrazně orientované na melodie a emoce. V zahraniční najdeme mezi nejznámějšími zástupci tohoto směru jména jako Foreigner či Journey. V České republice jsou Black Tiger ojedinělým reprezentantem AOR. Jejich texty jsou ovšem výhradně v anglickém jazyce a hranicemi naší země se rozhodně omezovat nehodlají.

Osobně jsem na Black Tiger narazil již dvakrát. Jejich vystoupení mi utkvěla v paměti ať už svojí pohodovou atmosférou nebo energickou muzikou. Když jsem se tedy dozvěděl, že vydávají debut, byl jsem zvědavý, zda dobrý dojem z koncertů přenesou i na studiovou nahrávku. A rovnou mohu říci, že zklamaný rozhodně nejsem. Úvod alba obstarává pohodovka Don't Leave Me s intrem skoro jako od U2. Zpěvák Jan Trbušek nevládne žádným ječákem, ale i díky jeho práci s hlasem je nahrávka patřičně pestrá a barevná. Dokonce i obávaná moravská angličtina vystrčí růžky jenom zřídka.

Druhá Life Is a Game už je o poznání dravější , zaujme hravým kytarovým sólem i mezihrou ve stylu Toto. Tak by se dalo pokračovat. Solitary Man zase dupne na brzdu, ale díky refrénu, který by nedělal ostudu ani na velkém stadionu, dýchá a pulsuje životem. Šlapající She's a Liar s riffem, který se rychle zaryje do paměti, patří k vrcholům desky a do budoucna bude jistě patřit ke stálicím na setlistu.

Deska obsahuje celkem deset skladeb bez žádné vyložené vycpávky. Při poslechu je znát pečlivost, s jakou ji kapela tvořila. Po zvukové stránce nemám co vytknout, písničky znějí skvěle, aranže jsou syté, ale přitom střízlivé. Jestli se podobného zvuku dá dosáhnout i v českých studiích, nedokážu posoudit. Čeho si Honza Trbušek dle dostupných informací na spolupráci s Mariem Percudanim cenil nejvíc, je přístup, kde se producent nestará pouze o zvuk, ale aktivně s kapelou spolupracuje v průběhu celého procesu vzniku alba.

Album Black Tiger asi nezahýbá českými ani zahraničními žebříčky prodejnosti. Ačkoliv v žádném případě nezní nijak archaicky, nejvíc si ho asi užijí milovníci osmdesátých let. Kapela se zde představuje jako zralé hudební těleso a zároveň parta profesionálů, kteří berou muziku vážně. A s takovým přístupem se určitě neztratí.

• Interpret: Black Tiger
  • Název: Black Tiger
  • Skladby: Don`t Leave Me, Life Is A Game, Solitary Man, She`s A Liar, Against The Grain, Reason To Live, Who Is To Blame, Silent Cry, Never Too Late, Open Your Eyes