Harlej vydavá památný koncert na DVD

Harlej - Tak tady máš, bože, co jsi chtěl Harlej - Tak tady máš, bože, co jsi chtěl

Jelikož jsem se výše uvedené události měl tu čest osobně zúčastnit, hodně jsem se na avizované DVD těšil a doufal jsem, že se neopakovatelnou atmosféru filmařům podařilo patřičně zachytit. Vkládám tedy placku do přehrávače, nabíhá jednoduché menu, pak už jsem zpátky v Lucerně.

A není na co čekat, máme toho hodně, takže kapela za zvuku fanfár nastupuje na jeviště a bez zbytečného otálení spouští Zfetovanýho. Je jasný, že lepší otvírák už mládenci asi nikdy nevymyslí. Následuje pár méně provařených věcí a první proslov přichází až po páté písničce. Aby ne, máme před sebou skoro 3 hodiny muziky a DVD není nafukovací formát.

Nebudu se tu vyjadřovat ke koncertu jako takovému, to jsem udělal již v reportu z akce. Jakkoliv přenosný nosič nebude moci nikdy na 100% nahradit koncertní zážitek, tenhle záznam jde ve své snaze nejdál jak to jde. Technicky nemám, co bych vyčetl. Kamerové nájezdy nad mořem hlav se střídají s přehlednými detaily, aby nás následně nechaly z dostatečné vzdálenosti pokochat velkolepou scénou, jíž vévodí tři obrovské obrazovky. Znovu si tedy můžete vychutnat všechny hosty od většiny bývalých členů k překvapením typu Oty Váni z Kabátu a ti nejskalnější si mohou stále dokola pouštět plačícího Tomáše Hrbáčka.

Zvukově jsou na výběr dvě stopy, stereo a 5.1. Stereo je příjemně civilní, drží se při zemi jak se na kapelu, která vychází z punku sluší. Bombastická produkce ve stylu Kabátu by tu působila uměle a neupřímně. A to by bylo špatně. Kvalitu prostorového zvuku jsem neměl možnost posoudit.

Pokud tedy patříte k fanouškům Harleje, vězte, že s "Tak tady máš, bože, co jsi chtěl" se nespálíte. A teď si trošku zarýpám. Jsem si jistý, že za 20 let existence Harlej nasbíral dostatek klipů, televizních vystoupení a všelijakých raritek, jež by si zasloužily při této příležitosti poskládat na jednu hromádku, propojit třeba záběry ze zákulisí tohoto památného večera v rámci bonusového disku. Tak snad za deset let. Prozatím si musíme vystačit "pouze" s výživnou dávkou muziky z všech období existence téhle bandy. A to není málo.

Další informace

• Interpret: Harlej
  • Název: Tak tady máš, bože, co jsi chtěl
  • Formát: DVD
  • Skladby: Zfetovanej, Volání krve, Jůlie, Dětský hřiště, Balada o platonické lásce, Živýho mě nedostanou, Na prodej, Malá nevěrná holka, V dálce už možná svítá, Zemětřesení, Balada, Katalog (J. Toužimský), Velbloud, Toník a Vládík (V. Šafránek), Jalovec (V. Šafránek, V. Fiala, O.Hereš), Italská (V. Šafránek), Zrzi zrzi (V. Šafránek), Tak jdem dál (V. Šafránek), Odcházím (V. Šafránek), Balada o tom, jak si chlapec pod vlivem měkké drogy našel děvče s nízkým IQ, Kapitán Morgan, Začalo to nevinně, Show (Jaksi Taksi), Kulisácká, Než to s námi půjde ke dnu, Abstinent (O. Hereš), Startuju na Mars, Piliny, Z Kuby kiwi, Královna noci, Přirození, Pověste ho vejš, Proč pocit mám, Proměna, Harlej Krišna, Vostuda, Optimistická (O. Váňa), Svařák
  • Čas: 168 min
  • Datum vydání: 25.3.2016
  • Vydavatel: Harlej Records