27.04.2014 9:25

Česká kapela Sixin proměnila Jazz Time v RnB show

Páteční večer 25. dubna patřil v pořadí šestému koncertu festivalu Mladí ladí jazz, který proběhl v pražském Jazz Timu v Krakovské ulici. Večer odstartovala mladá kapela Gramotón, po nich zahrála hlavní hvězda večera kapela Sixin a na závěr posluchače bavil DJ Mikuláš.

Koncert první kapely, dalo by se říci předkapely, začal s drobným zpožděním. Gramotón, čtyřčlenná formace mladých hudebníků, která vznikla teprve loni o letních prázdninách, se na pódiu uvedla v nástrojovém složení bicí, baskytara, kytara a saxofon. Jejich playlist byl složen z vlastních, rychlejších i středně rychlých rytmických písní, založených na groovu sehrané rytmiky. Písně byly převážně instrumentální, melodii hrál saxofon a kytara buď doprovázela, anebo sloužila pro sóla. Stylově bylo těžké kapelu zařadit, neboť z jejich hudby bylo slyšet ovlivnění různými hudebními styly. Přestože o sobě prohlašují, že hrají jazz-punk, dalo by se říci, že v jejich písních zazněly prvky od jazzu k punku.

Čtěte také: V Jazz Docku se udílela cena Jazz Fruit, zahrálo i skvělé Tingwall Trio

Výraznou osobností se ukázal neuvěřitelně pozitivně naladěný a energii šířící baskytarista a frontman Zaya Ganbold, který si v některých písních zazpíval i zarapoval. Spolu s výborným bubeníkem Ondřejem Lahodou vytvořili pevný a nekompromisní groove. Na kytaru je doprovázel Mikuláš Pohribný a zprostředkovatel melodií byl saxofonista Oskar Marelja. Na koncertě zazněly i skladby z jejich „homemade“ CD, které vyšlo pod názvem Brownies.

V porovnání s kapelou Sixin bylo slyšet, že Gramotón ještě nehraje spolu příliš dlouho. Přestože rytmika byla velmi sehraná (Zaya s Ondřejem spolu hráli ještě před založením Gramotónu), mezi kytarou, saxofonem a kapelou už taková sehranost slyšet nebyla. To bylo důvodem slyšitelného převážení rytmické složky nad melodickou, přestože posluchač by očekával podobnou výrazovost i od saxofonu a kytary. Nicméně toto mladé uskupení má ještě vše před sebou a za rok jistě bude o dost sehranější. Koncert tak splnil svůj účel, příjemně naladil posluchače a natěšil je na hlavního tahouna večera.

Během koncertu Sixin se klub přeměnil v RnB party

Kapela Sixin svůj koncert odstartovala skladbou, kde začaly hrát bicí, klávesy a kytara, v zápětí se však na pódiu objevily dvě očekávané tváře, charismatičtí zpěváci Dannie a Andreas. Obrovská dávka emocí, otevřenosti, dynamičnosti a údernosti se musela dotknout snad každého, kdo byl v tu chvíli přítomen. Kapela, která hraje ve stávající sestavě bezmála tři roky, avšak existuje již okolo sedmi let, si nepopiratelně vydobyla na české RnB scéně své specifické místo, což dokazují významné koncerty například v liberecké Tipsport Areně před pěti tisíci diváky při koncertní verzi muzikálu Jesus Christ Superstar či Direction Tour po České a Slovenské republice.

Sledujte jazz a blues na Facebooku:
 

Přední části pódia vévodila brilantní zpěvačka Dannie Magdalini Langoska, která svým outfitem krásně doplňovala jedinečnost kapely. Vedle ní stál za mikrofonem Ondřej Andreas Bartoš, vitální a talentovaný mladý muž. Oba si během večera zazpívali i své sólové písničky, většinou se ale doplňovali, a to jak ve zpěvu, tak v rapu. Raritou kapely byl bubeník Vojtěch „Melda“ Meluzín, který nehrál na klasické bicí, ale na pady. Tím příjemně ovlivnil hlasitost svého nástroje, tudíž nikoho nemohly druhý den bolet uši od hluku.Přestože hrál na tento elektrický neobvyklý nástroj, úžasně se do hraní ponořil a i svým tělem přesvědčil všechny přítomné, aby se spolu s kapelou ponořili do pohupování, ne-li do tancování. Harmonického doprovodu a sólování se zhostili kytarista Luke Bartoš, jenž zejména v závěru koncertu vystřihl dvě příjemně gradující stylová sóla a klávesista a producent Ján „Split“ Ilavský, který skoro každou píseň obzvláštnil jiným zvukem svého nástroje. Též nahrazoval basovou kytaru.

Zejména závěr koncertu byl velmi našlápnutý a po hodinovém výkonu museli Sixin na žádost posluchačů přidat další dva přídavky. S poslední převzatou písní se kapela hrající RnB, soul a reggaeton rozloučila a přenechala pódium poslednímu interpretovi večera.

 

 

Okolo jedenácté hodiny za „mašinu“ usedl DJ Mikuláš, celým jménem Martin Mikuláš, který se ve svém oboru na pražské scéně pohybuje již od roku 2000. Pouštěl celou řadu písní z oblasti jazzu, funku, latino či soulu, takže po krátké pauze mohli čilí posluchači tančit až do nočních hodin.

Festivalový koncert byl tentokrát co se týká účasti spíše komorní, nicméně to nezabránilo tomu, aby se atmosféra během večera rozproudila a aby se nemalá část publika zvedla ze židlí a tančila pod pódiem.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.