27.11.2015 10:58

David Kollár a Paolo Raineri si střihli vedlejšák v Plzni

Světovou hudbu neslyšíme jen ve velkých koncertních halách. Můžeme se s ní setkat i na neobvyklých místech a při neobvyklých příležitostech. Jedním z příkladů je představení I CERTAINLY EXIST české tanečnice a choreografky Markéty Vacovské, které bylo přímo napasováno na prostředí plzeňské Papírny, a které živě doprovázel kytarista David Kollár a trumpetista Paolo Raineri.

Musím se přiznat, že téma identity jedince ztvárněné na příběhu jednovaječných dvojčat by mě až tak nezaujalo, kdyby se v poznámce neobjevily jména David Kollár a Paolo Raineri. Sami autoři inscenace byli zvědaví, jestli tato jména přitáhnou pozornost, ale na základě míry propagace této události o tom pochybuji.

Oceňovaná tanečnice Markéta Vacovská spolupracovala při představení One Step Before The Fall s Lenkou Dusilovou, která ji seznámila s tvorbou slovenského kytaristy a skladatele Davida Kollára. David se angažuje v rozmanitých projektech a jedním z posledních je KOMARA, který dal dohromady s americkým bubeníkem a perkusionistou Patem Mastelottem a italským trumpetistou Paolem Rainerim. Jejich album je těžké definovat. Z kolektivní improvizace plné psychedelického a experimentálního rocku, elektroniky, jazzu i ambientu vznikla vynikající sugestivní a temná nahrávka.

Markéta si k představení vybrala témata z Davidovy filmové hudby i z jeho sólového alba. David a Paolo přicestovali do Plzně teprve dva dny před představením a jejich vystoupení je dle jejich slov komponovaná improvizace - „komprovizace", jde tedy o improvizaci v předem stanoveném rámci. Struktura živého představení je jak otevřená, tak připravená. Představení tak bude pokaždé stejné jako odlišné, stejně jako jeho téma identických dvojčat, které jsou stejné a stejně jiné.

Středa 25. listopadu, vnitřní teplota kolem 8 stupňů, surová plzeňská Papírna, hra světel a stínů a výtečný fyzický tanec Markéty Vacovské, kterou burcovali k výkonu dva špičkoví hudebníci, kteří působili v Plzni jako zjevení. Tanec se proléval prostorem stejně jako dav téměř zhypnotizovaných diváků. Zvukové efekty, Davidova jemná i hřímající kytara a Paolova lyrická i agresivní trubka zahrnovaly všechny pocity a zněly jako sugestivní soundtrack, při kterém člověk dojde k extázi.

Sledujte rock na Facebooku:
 

Škoda, že David a Paolo neměli při té příležitosti v Plzni i samostatné vystoupení. Jejich obdivovatelům tak mohlo být líto, že nedostali v představení více prostoru, ale chápu, že účel byl jiný. Termíny dalších představení nejsou známy, ale produkční studio DAMÚZA, které inscenaci zaštiťuje, se tak vyplatí sledovat nejen kvůli divadlu, ale i špičkové hudbě. A stejně tak i progresivního kytaristu Davida Kollára a jeho různorodé spolupráce.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.