01.04.2012 12:30

Prince Of Tennis v Brně zahrál taneční a kytarový elektropop

Příjemný páteční večer, který se 30. března na Flédě odehrál, zahájila brněnská formace Medulla. Ta se představila v roli hudebního hosta na právě probíhajícím turné dua Prince Of Tennis, které následně předvedlo svou tvorbu během přibližně hodinového vystoupení. Poklidný elektroakustický večer, který postupně nabíral na taneční energii, završili DJs AVA Party na malé scéně.

Trio Medulla, které večer doplnila VJ Kri, zahrálo skladby především ze své první desky Encounter z roku 2010. Propojení elektrické kytary, kterou měl na starosti Kuba Šikula, a akustické kytary Lukáše Holčíka bylo jemné a neagresivní. Příjemný downtempový rytmus hezky dobarvoval zpěv zmíněného Lukáše Holčíka, se kterým vokálně spolupracovala Janča Ondráčková. Ta obstarala také klávesy a potřebnou elektroniku. Její hlubší hlas byl v určitých momentech opravdu kouzelný a emotivní. Diváci, kterých ze začátku bylo před pódiem méně, dávali najevo své sympatie. Vše dokreslila VJ Kri, která připravila relativně minimalistický, nicméně rozmanitý vizuální doprovod, který korespondoval s hudební složkou.

Medulla

Druhé v pořadí bylo duo Prince Of Tennis, které z Prahy dovezlo indie-elektropopovou a taneční radost. Ve složení David Volenec a Jan Čechtický, které mnozí mohou pamatovat z kapel Sebastians a Colorfactory, zahráli od desáté hodiny večerní asi hodinový set. Díky hlasu Davida stačilo zavřít oči, odmyslet si elektroniku a diváci se mohli přenést do devadesátých let. Tedy právě do dob, kdy společně s Honzou hráli ve zmíněných skupinách. Čechtický soustředěně drtil basu a David k tomu hrál na kytaru, jejíž struny rozezvučel také smyčcem.

Protože jejich projekt Prince Of Tennis není kytarovým popem, ale spíše elektropopem, bylo možné slyšet velké množství elektroniky, o kterou se starali oba zmínění. To jejich aktuální tvorbu posunuje novým směrem. Vystoupení zahájili skladbou Huntelaar a zahráli písně především z dlouhohrající desky Urbi & Orbi, která nedávno vyšla také na vinylu a jejímž prvním trackem je právě zmíněná skladba. Další písně, které tak mohli fanoušci slyšet, byl například MILF Island nebo Failure Is Art If You're A Robot, ke které udělal klip Jan Drozda. Prince Of Tennis naživo předvedl, s jakým hudebním nadhledem, letitými zkušenostmi a také energií a radostí byla nová tvorba skládána. Při vystoupení se připravené prostory zcela zaplnily, fanoušci byli nadšení a při rychlejších písních se samozřejmě tančilo. Po přídavku následovala afterparty, kterou měli na starost DJs AVA Party a která se tradičně konala na malé scéně.

Pódium v hlavním sále v pátek bylo řešeno a situováno jinak, než bývá na Flédě zvykem, tzn. stage byla u stěny, kde občas bývají sedačky a zadní bar tak tvořil boční hranu prostoru pod pódiem. Zbytek celého volného prostoru byl oddělen černou plentou. To mělo několik podstatných výsledků. K těm pozitivním určitě patří občerstvení, které díky tomu měli návštěvníci koncertu po ruce a nemuseli chodit na hlavní bar mimo velký sál a volit mezi žízní a produkovanou hudbou oblíbené kapely. Zároveň úpravou a zmenšením sálu vznikl zajímavý komorní prostor, který byl pro koncert s menší návštěvností ideální.

Podívejte se také na fotogalerii z celého koncertu

Bohužel to přineslo také větší ruch od diváků, kteří zrovna diváky nebyli a na baru si povídali. Konkrétně v případě Medully, která zahrála opravdu jemně, to místy působilo rušivě a vůči kapele a lidem, kteří si je chtěli poslechnout, to bylo nefér. Celý bar byl osvětlený, což je pochopitelné, nicméně to připravenou a zamýšlenou komorní atmosféru narušilo. U vystoupení Prince Of Tennis, které bylo energičtější a tanečnější, tyto nedostatky nebyly samozřejmě tak patrné. Uvidíme, jestli u tohoto zajímavého nápadu organizátoři z klubu zůstanou.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.