01.05.2014 12:06

Barevná noc v Alterně

Slovy Jana Daleckého - Brno a jeho alternativní scéna čekala třináct let na příjezd houslisty. Dočkala se jedné jarní noci roku 2014, na předposledním večeru letošního Jazzfestu. Přijel totiž Luca Ciarla.

Těžko lze srovnávat dvě odlišná uskupení, která ten večer vystoupila za sebou. Obě odhalila převážně svou autorskou tvorbu, která staví na odlišných základech. Miroslav Hloucal a jeho kvartet představil tradičnější formu jazzu, Luca Ciarla kvartet zase cesty mnoha místy světa, což samo o sobě přispělo k rozmanitosti večera s patřičnou reakcí publika.

 

Sledujte jazz a blues na Facebooku:
 

Alterna však nepraskala ve švech, byl to příjemně zaplněný prostor. Těžko také říct, na které kvarteto se posluchači přišli podívat spíš, poněvadž rozdíly byly patrné i v pojetí přijímání hudby. Tuzemští vystupující byli odměňováni klasicky, po částech, shodně s žánrem. Zahraničním diváci tleskali o to bouřlivěji po skladbě, což zpočátku možná budilo rozpaky na obou stranách. Byla to zkrátka alternativa se vším všudy.

Když tedy po kvartetu Miroslava Hloucala, Lubomíra Šrámka, Josefa Feča a Mariána Ševčíka nastoupili tmavě odění Italové, ocitli jsme se tu na Balkáně, tu v Indii anebo v Jižní Americe, ale také v jejich rodné zemi s tradiční Bella Ciao. Především jsme však viděli dokonalou souhru, a to nejen když housle hrály totožnou melodii s akordeonem, citlivé naslouchání spoluhráčů právě hrajícího člena a samozřejmě zapojení neotřelých nástrojů, rytmů a techniky za účelem přiblížení tématu skladby (Train Song). Pozorovali jsme tak různé přesahy, ale ve skutečnosti i klišé, které nikdy neomrzí - schopnost dojmout. Možná proto bylo publikum po většinu tohoto vystoupení v úžasu. Luca Ciarla, Vince Abbracciante, Nicola Di Camillo a Francesco Savoretti v tomto směru odvedli skvělou práci.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.