17.02.2012 19:00

Moderní djent Periphery rozpumpoval obecenstvo Rock Café

Periphery Periphery Zdroj: myspace.com\periphery

Včera večer, ve čtvrtek 16. února, vystoupili v pražském klubu Rock Café američtí Periphery, aby i mezi český lid vnesli djentové poselství. Jako support byli vybráni Modern Day Babylon ze severních čech. Jak zapůsobil americký a český djent na posluchače?

Posun začátku z avizované sedmé hodiny na půl devátou překvapil asi málokoho, vzhledem k počtu vystoupivších interpretů. Trochu netradičně zahrály opravdu pouze dvě kapely, z čehož progmetalisté/djenteři Modern Day Babylon z Teplic hrají pouze instrumentálně. V půl deváté bylo vše připraveno a česká trojice začala bez rozpaků do publika tlačit houpavé riffy. Hodně hraného materiálu pocházelo z jediné EP placky The Manipulation Theory, a přestože obsah skladeb je protkán cosmic trip samply, bylo v četných pasážích zřejmé, že druhá kytara by v MDB své uplatnění rozhodně našla.

Skladby v pěkném zvukovém kabátku byly publikem přijímány se stále větším nadšením, ale díky chybějícímu frontmanovi komunikace kapely s publikem trochu vázla. Profesionálně odehraný set dokázal, že i v našich luzích a hájích se najdou kapely, které se mezi těmi zahraničními rozhodně neztratí. Po zhruba půlhodině se Modern Day Babylon s publikem rozloučili a ukončili své až akademicky působící vystoupení, aby předali fanoušky očekávaným Američanům.

Moderní metal se hrál na píchačky

Po kontrole hubeního merchandise se sál začal opět naplňovat a zhasnutá světla dala znát, že nastupuje kapela, která de facto definovala pojem djent. Jedním z prvních pozitivních zjištění bylo, že se Periphery, kteří si jen odskočili do Prahy z turné s Dream Theater, rozhodli vystoupit ve svém klasickém složení o 3 kytarách. Přestože velkou část stopáže zabírají houpavé zasekávané riffy, umožňuje přítomnost tří sedmistrunných kytar konstruovat velmi zajímavé překrývané pasáže.

Jedna skladba ze stejnojmeného debutního alba stíhala druhou, v opravdu hutném zvuku působili Periphery sevřeně a profesionálně a publikum se očividně výborně bavilo. Bohužel někdy až moc profesionálně, a tak spontánnost a přirozenost ustoupily naučenému showbusiness přednesu, kde se jakákoli upřímnost vytratila. Hitovky jako Jetpack Was Yes! nebo Buttersnips hltali fanoušci rychlostí Somálce v kantýně, a tak dost šokovalo, když Misha Mansoor a jeho banda po slabých 40ti minutách poděkovala publiku a odporoučela se pryč zanechávaje tak nenaplněný dojem.

Vystoupení Periphery v Rock Café lze, co se týče výkonů, hodnotit kladně, ne však nadšeně. I přesto, že bylo, co se týče výkonů kapel solidní, zanechalo takový dojem, jako když vám někdo náhle odnese křupavou kachní pečínku, kterou jste nestihli dojíst. Snad se z podobného jednání nestane nový trend a fanoušci budou dostávat tolik muziky, kolik si za své peníze zaslouží.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.