Jen několik málo hodin poté, co jsme si připomněli Den vzniku samostatného československého státu, a jen několik dní předtím, než oslavíme keltský svátek Samhain (americké děti ho znají spíše jako Halloween), oslavili čeští metaloví fanoušci jiný svátek – svátek folkové muziky v pražském Meetfactory. Skromných oslav se zúčastnila islandská skupina Skálmöld, finští Moonsorrow a jejich krajané, Korpiklaani.
Manu Delago za jedna s hvězdičkou, Will Samson za tři, Praha za čtyři. Tak by mohlo vypadat rychlé shrnutí úterního koncertu v Jazz Docku v rámci festivalu Spectaculare.
Trumpetista Jan Hasenöhrl je v současnosti v povědomí nejen jako ředitel Českého národního symfonického orchestru, ale zejména také pro svůj talent ve hře na trubku. Za léta jeho koncertování si vydobyl takové renomé, že se hned dva známí světoví skladatelé – Lalo Schifrin a Vince Mendoza, rozhodli ho uctít a zkomponovali každý samostatné dílo, na němž si sám Hasenöhrl mohl i zahrát.
Pátek 30. října patřil ve Zlíně dvojici zdánlivě nesourodých kapel, které obě zastupují zcela jiný metalový žánr. Epica a Eluveitie sice zlínskou halu Euronics nenaplnili, přesto však předvedli úctyhodnou show.
Kapela, která dokázala překlenout propasti mezi jazzem, elektronikou, ale i vážnou hudbou a spojila je v dokonale bezešvou a fantasticky eklektickou fusion, opět zavítá do Prahy a zahraje 15. listopadu v Lucerna Music Baru jako před třemi lety.
Po úspěšném pražském koncertě zavítal kvartet Erika Truffaze o den později do Plzně, a i když jeho zdejší koncert probíhal o poznání v komornějším prostředí, rozhodně nenechal obecenstvo v klidu.
Country zdaleka nemusí být jen z Nashvillu a od vkročení alternativní country na hudební scénu už také uběhlo pár desítek let. Před dvěma lety vznikla virtuální platforma zastřešující to nejtemnější a nejzajímavější nejen z alt country.
Je tomu již třináct let, co švédská heavy metalová hudební skupina Opeth do světa vypustila své šesté studiové album s názvem Deliverance. Přibližně šest měsíců poté vyšla jeho sesterská deska Damnation a kapela se nyní konečně rozhodla spojit tyto dvě nahrávky do jednoho balíčku.
Málokdo by očekával, že Branford Marsalis poprvé v Čechách nevystoupí v jazzovém klubu, nýbrž v Obecním domě. Festival Prague Proms však využil spojení Vince Mendozy s Českým národním symfonickým orchestrem a přichystal program klasických děl pro sólový saxofon nebo trubku, na jehož výběru se sám Marsalis podílel.
A nebudou sami. Festivalu na libereckém předměstí již dávno nestačí jen jedna noc. Zvučná jména nejen české a slovenské scény opět rozeznějí poslední červencový víkend a tak se, jako vždy, rozhodně máme na co těšit.